Ett ruskigt pris... 2010-11-01

....är vad jag fick på halloweenfesten i lördags! -"Roligaste utstyrseln!" tjoade värdparet glatt vid prisutdelningen. "Vadå rolig?" tänkte jag. Jag hade planerat denna naturtrogna dräkt i ett år utifrån vad jag uppfattat var det OTÄCKASTE värdparet visste, nämligen ett träd. De bor i en äldre villa med stor trädgård och ett antal träd. Åtminstone var det ett antal träd tills de upptäckte de väldiga mängder löv som segnade ner på marken och lade sig ovanpå de halvruttna äpplena. Allt mixades sedan samman med lerjorden... Mannen och frun i huset åsåg detta med ren fasa i sina ögon och gjorde snabbt upp en handlingsplan som innebar slutet för alla träd utom två som står och darrar...

Jag kom sålunda klädd som träd, löv syddes fast på en ytterst bekväm tröja, ett mycket stort och naturtroget fågelbo av björkris på huvudet med tillhörande kråka i (tack o lov för barnens gosedjur) och till sist grå mjukisbrallor som stammen. Pricken över i:et var en hund (återigen ett gosedjur) som syddes fast längst ner på stammen med benet lyft i en klassisk kisspose. Tyvärr uteblev tydligen den air av skräck som jag hoppats på ;)) I övrigt var festen befolkad av diverse tolkningar av Greve Drakula, vampyrer, djävulen, troll, zombies, varulvar, mordlystna skogshuggare, häxor och en bläckfisk. Allt detta i kombination med värdparets ambition att förvandla sitt hem till ett slott med diverse hemsökelser gjorde festen till något alldeles extra!! FANTASTISKT ROLIGT!! Stort tack till värdparet som alltid ordnar så läskigt bra Halloweenfester!!

Scilla då?! Jo, hennes skada läker bra såvitt jag kan bedömma, i lördags kunde hon för första gången sträcka på sig och hon använder sitt ben mer aktivt. Lite stelt är det och hon haltar fortfarande men det går åt rätt håll!! Vi ska till veterinären igen på torsdag så jag lämnar väl en ny rapport här då!! Tills dess...

...HAPPY HALLOWEEN!! 


Kommentarer
Postat av: Perla

Skönt att du verkar må bättre, syrran! (Och påhittig matte verkar du ha också!!!)

2010-11-03 @ 23:08:54
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0