Torrfoder eller färsk rådjurstek? 2010-10-06

I lördags var det klubbmästerskap i Norrköping och Scilla sprang för glatta livet! Hon är så superfokuserad och snabb när hon springer så hoppet finns om en karriär som kapplöpningshund!! Med hem kom en vinst bestående av pipben, godis, lyxmat, allt nerlagt i en liten korg. Tack alla klubbkamrater för en trevlig dag! Snacka om att man får mersmak!

Jag har funderat väldigt mycket på det här med foder till hunden... Är det verkligen roligt med torra kulor? Är det roligare med samma kulor fast uppblötta med vatten? Hur nyttigt är det på en skala? Och hur mycket protein och fett från lämpliga källor finns det i konserverna? Många frågor och svaren får man vara lite envis för att hitta. Är dock övertygad om att så naturligt som möjligt är det bästa så nu ska jag lära mig allt som går att lära om hundens behov och bli en "BARFARE". Så tips på lämplig litteratur och ev. kurser mottages tacksamt!! Kanske du har egna erfarenheter som du vill dela med dig av? Väntar med spänning...

Scilla är mycket intresserad av allt som kan sväljas så jag räknar med att en förändrad kost inte ska vara några problem. Faktum är att hon med glädje skulle kasta sig över matskålen om så pinnar och kottar överströsslade med lite mossa var det som erbjöds för dagen. Kanske lite harkulor oxå för den lena känslans skull. Just nu ligger hon och demolerar ett märgben. Hon verkar ta i lite extra, kanske hon tänker på de tre läckra rådjurstekarna som hon INTE fick springa efter i morse. De hoppade fram precis framför oss och sprang iväg med långa, eleganta språng. Några meter efter kom Scilla med lika imponerande språng och öronen på skaft! Jag ropade EN gång på henne, hon vände om och kom till mig! Duktig duktig hund och mängder av godis!!

Eftersom vi nu är inne på foder så måste jag nog få presentera en av Scillas stora idoler-"HON SOM KLIPPER GRÄSMATTORNA". Aldrig tidigare har väl en fastighetsskötare blivit så hyllad!! Scilla bara måste hälsa varje gång och glufsar glatt i sig det goda goda gräset. Gräsleverantören själv är inte svårflirtad alls då hon haft en whippet tidigare så båda är lika lyckliga när de möts. Jag misstänker att den perfekta måltiden för Scilla består av klippt gräs, några kottar och färsk rådjurstek...avslutas med några klappar och en mjuk soffa eller säng....mmm

Kommentarer
Postat av: Marie S

Hahaha, nu får du allt lov att se till att skicka in något lämpligt material i form av en rolig krönika till WB:s nästa nummer (julnumret).

Manus stopp är 5:e november så du har en månad på dig att välja vad, alternativt skriva nytt:-)))

Du är ju fantastisk på att "måla upp" scenarior så man ser dom framför sig!

Kram kram från gammelmatte, syster Sara, mamma Tikka och dom andra busen hemmaavid:-)

2010-10-06 @ 21:25:56
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Carin

WOW, vad du är med om många roliga saker, Scilla! Själv har jag i och för sig bott hemifrån en vecka, medan min familj behagade åka på semester utan mig! Nog tyckte jag att det var oförskämt, men snäll som jag är så viftade jag glatt på svansen ändå när de kom hem - man får ju trots allt tänka på hur mycket de stackrarna måste ha saknat mig där borta i Tunisien...

Kramar från Perla!

PS Var hittar jag det där kortet på dig, syrran? DS

2010-10-11 @ 13:53:25
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Jo du syrran här är det action för det mesta!! Fotot du undrar över finns på gammelmattes blogg.Länk till mibisans kennel finns på min blogg för alla er som är intresserade... Jag blänger nu lite extra på matte så att hon fattar att hon måste lära sig detta med foton och datorer.. Har många, grymma kort på mig som allmänheten borde få se! Hej på er!!

2010-10-11 @ 14:20:34
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0