Vad gör man inte... 2011-08-14

.... för husfridens skull?! Lillhusse fyllde tolv år och min prinsessmatte fixade festkläder till mig. Jag FÖRSÖKTE VERKLIGEN vara positiv men..nja..oj..näää...suck..



Sålunda pimpad skred jag in med övriga flocken till lillhusses säng där han låg och låtsasov?! Jag stack in min superkalla, våta nos och vips! så låtasov han inte alls. Han fick många paket som inte var något att ha alls, inga mjukisdjur att ha i korgen eller smaskiga ben. Men god som jag är så gjorde jag mitt bästa för att stötta honom, jag tittade djupt in i hans ögon och suckade vackert.. Då blev han glad!



Dagen efter blev det full rulle för då skulle lillhusse få paket av Morforna och där bor ju min bästis Labradoren Ida!! Jösses vilken brottningsmatch det blev!!



Sånt blir man trött av... Min bästis är superstark och hon är också världsbäst på att simma!! Fast jag är snabbare!!



Här har hon genskjutit mig men jag hinner ändå undan! Jag brukar hetsa runt så mycket att Ida skakar i benen efteråt... ha! Ingen kondis, piper jag - Har jag visst, morrar hon. Sen leker vi Följa John...



.. fast det är inte någon av oss som egentligen gillar det så vi bestämde oss för att slappa istället. Det är vi precis lika bra på!! Det är härligt med en bästis, man slipper förklara saker å ting, man kan liksom bara vara!



Ida känner doften av grillkorvarna och som den labrador hon är så blev det lite svårt med slappandet en stund. Jag däremot gillar inte korv så där väldigt mycket, att ligga i solen slår allt!!



Åh så skönt! Jag tror att hela världen skulle må bra av att vara lite mer hundig...

Kommentarer
Postat av: Rudi

Hej Snygg- Scilla! Vad roligt att du ska få flytta till eget hus snart! Tänk att du också har en labbe-bästis. Visst är dom bra att brottas med?

Försenat grattis till din lill-husse, vi antar att det spelas hej vilt hemma hos dig nu.

Ska du bort och springtävla snart?

2011-08-16 @ 10:52:45
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Katarina Uggla

Jepp, nog ska man iväg å springa fort som vinden snart igen! Imorgon(onsdag) är det träning och nästa helg så åker hela min flock iväg för att låta mig visa prov på min snabbhet på en tävling... Åsså ska jag visst få prova en annan sorts tävling snart - lure coursing! Min farsa är visst makalöst duktig på det...

2011-08-16 @ 18:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0