Long time no see.... 2011-12-14

... kan man verkligen säga. Återigen har internet spökat hos mig och någon kontakt med cyberrymden har icke gått att uppnå. Idag så har dock isoleringen brytits och jag kan återligen låta min skrift knattra  iväg sin morsekod till förnöjelse för Er, kära läsare!

Här har hänt en hel del sedan sist, bl.a så har Sigge Svamphund kammat hem segern i min bloggtävling, något han verkade uppskatta väldeliga när han fick sitt paket av Scilla. Då min kamera FORTFARANDE  INTE  dykt upp efter flytten så har jag fått låna några foton av Helena, Sigges matte, från den lyckliga tilldragelsen. Hoppas det kan förnöja!

Ytterligare mera så har det bestämts att Tintin ska byta skola. Det skär lite i mitt hjärta då jag är mycket nöjd med Flens Kristna Skola men hon vill ha kompisar på hemmaplan och dessutom är hon grymt trött på all väntan hon får spendera vid busshållplatsen- FKS är ju en friskola och eleverna här har inte självklar rätt till skolskjuts enligt kommunen så hon får åka med reguljärtrafiken och de tiderna passar illa. Dessutom blir det dyrt för mig... Nu ska hon börja på Malmaskolan fem minuters promenad bort. Det blir säkert bra.

Hinner inte skriva så mycket mer idag så nu kommer bilderna! Ha det gott!



Här är vi på väg ut på promenad tillsammans med Sigge och hans matte Helena. Sigge har just berättat för Scilla att det inte alls heter snö - det heter lappmögel!



Sigge älskar att hitta dunkar, rulla tunna och vårda pälsen via täta spabad i traktens vattenfyllda hål.



Scilla däremot vill bara springa, springa, springa.... och gå på den dygnsgammla  isen så att matte får hjärtsnörp!



Jämrans hund..!..



Fast båda två gillar förstås att vandra tillsammans med en hundkompis! Och busa en stund...

Till slut var promenaden avklarad och paketutdelningen kunde äga rum...



Sigge kan öppna själv...



... och hans matte känner matkraven öka dramatiskt...

Och så måste man väl visa hur en whippet kan bete sig när den går på julmarknad där man kan få provsmaka på olika delikatesser.. hmm...


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Härligt att du fått igång internet igen!!! Vad skulle man göra utan (få panik, tvångstankar osv kan jag tänka mig - skratt).

Kramar från mig och Whippetligan som förhoppningsvis förökar sig i antal i form av en ny kull valpar i mitten av januari:-)

Kram Marie

2011-12-14 @ 21:26:46
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

En frimodig Scilla du har och va härligt för henne att ha en riktigt go kompis att dela fröjder uti skogen med. Tänk att du kan ha henne okopplad så pass i skogen! Mina kan också men dom drar ju om det dyker upp något jaktbart så det är jag som inte törs. Det är ju livet för hundarna att få gå och ströva och sätta iväg så där bara på skoj…men…. Att ni har is på sjön däruppe! Här i Motala tror jag inte den kommer förrän tidigast februari om den kommer alls. Har é Kram Tantolga

2011-12-14 @ 21:56:57
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Marie - jo, vissa tvångstankar dyker onekligen upp.. Håller tummarna att det snart blir en valpkull hos er...

Olga - den okopplade whipetten har gått i hård inkallningsträning men jag är fullt medveten om att dyker det upp en hare så kommer jag förmodligen få se en ytterligt snabb rumpa på väg bort från mig...

Kram på er båda!!

2011-12-14 @ 22:37:57
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Vi måste se till att dejta nån dag.

Kan lära dej bra vägar bortanför spårvägen t ex.

2011-12-15 @ 20:15:02
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0