1-årsdagen!!! 2011-02-16

Idag blir så vår hund, vår flockmedlem, vår fantastiska kompis Scilla ett år gammal!!! Detta har firats med vederbörlig uppmärksamhet- paket och hundtårta! Gåvorna som lades vid hennes tassar och som hon nådigt tog emot voro
 - en styck hemslöjdad kudde från lillhusse, den undersöktes medelst hårda nostryckningar
- en styck godisgömma som prinsessmatten förfärdigat utifrån ett stycke ved, mycket uppskattad
- ett rejält parti av en död ko i form av en höftled förfärdigat av en slaktare i någon mörk del i Svea rike, inhandlat av mig

Tårtan bestod av äggula, kattmat och kycklingkorv( den enda korven hon gillar). Jag tänker nog inte skriva så mycket mer idag utan nu ska BILDERNA äntligen göra sitt intåg på den här bloggen. Håll tillgodo gott folk!!!



 
Här är vi och hämtar lilla underverket hos "gammelmatte" Marie Sandberg utanför Motala. Scilla blir lite ompysslad av Bella före avfärden mot nya hemmet.



Pappa King, Daigo van der Waterram


mamma Tikka , Idomic`s El Tikka Paste




och så lilla Scilla, Mibisans Miss Curly Sue



På det här viset kunde hon sova i timmar den första tiden här hemma. Uppe på ryggkuddarna i soffan...




Snömonster fotograferat på sin ettårsdag



Varför ska matte plåga mig utan täcke? Bäst att kuta lite extra med ryggen så att ingen begriper hur snygg jag egentligen är... Fotot taget idag.

Nu måste jag avsluta hur kul det än är att äntligen kunna lägga ut bilder oxå!! Barnen är hungriga och menar att jag försummar mina moderliga plikter. Fler bilder en annan dag, då måste katterna få vara med!!

SCILLA SÄNDER DE MEST HÄNGIVNA SVANSVIFTNINGAR OCH TUNGKYSSAR TILL ALLA SYSKON OCH TILL SLÄKTEN HOS GAMMELMATTE MARIE( SOM GIVETVIS OXÅ FÅR SIG EN SLÄNG!), MORSAN OCH FARSAN ÄR NATURLIGTVIS INKLUDERADE I PUSSKALASET! 

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

GRATTIS GRATTIS på födelsedagen till Scilla:-). Hoppas du har haft och fortsatt har en riktigt mysig ettårsdag tillsammans med matte, lillmatte och lillhussarna och katterna förstås:-)

KUL KUL med bilder på bloggen Nina! Nu vet vi att du kan så nu kommer du inte undan framöver (skratt).

Kramar och blöt nospuss till Scilla

Gammelmatte och mamma Tikka och resten av Whippetligan!

Ps. Bilder på nyfödda tulpaner på min blogg idag:-)

2011-02-16 @ 19:01:18
URL: http://mibisans.se
Postat av: Perla

Tungkyssar tillbaks till dig syrran, även jag älskar att dela ut dessa till så många som möjligt! /Perla

PS Matte hälsar att din matte har varit duktig med fotona! :-) DS

2011-02-16 @ 21:30:07
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Fina fina Scilla! GRATTIS GRATTIS! Jag var sååå spänd på vilken tårta hon skulle vilja ha på sitt kalas. Så smaskigt det bev till slut! Alltså jag blev verkligen imponerad av presenterna! En kudde värdig en blå liten Scilla och godisgömma! Tantolga undrar om hon får härma godisgömman? Urfiffigt! Mina hundar vill gärna ha en sådan sa dom när jag berättade för dom och sedan en kudde att vila huvudet mot efteråt. Det där med stor höftled skulle bara bli bråk om här i huset om man inte köper fyra stycken. Inget man smyger med precis om man ska ligga och knapra på den. Vilken härlig bildkavalkad! Ser fram emot att bli presenterad Stålis. Varma hälsningar Harry och whippetflickorna på Bruksgatan i Motala

2011-02-16 @ 23:01:23
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0