Vet inte riktigt... 2011-02-09

... vad jag ska ha för överskrift idag. Det är ju inte alltid sådant känns självklart. Dom av er som känner mig vet att mitt liv sällan är stillastående och de senaste sex veckorna är inget undantag, så hjärnan har liksom pölar av mos insprängt bland några få ideer och tankegångar.

 Jag har fått kämpa mig blå för att äldsta sonen ska få hjälp och till viss del anpassad skolgång, fler saker än de jag skrev om strax före jul har kommit i dagen och jag har lagt minst 50 timmar på telefonsamtal, mail och möten sedan vårterminen började. Tyvärr är det inte klart än så det lär gå åt mer tid än så... Även mellanpojken behöver lite extra just nu, han är ofta ledsen. För nyare bekantskaper kan jag berätta att jag har kämpat på samma sätt tidigare men de sista åren har gått bättre så jag har slappnat av lite. DET KAN MAN INTE GÖRA SOM FÖRÄLDER VS SKOLAN!! Märkligt att det ska behövas sådan kamp i dagens samhälle. Jag tänker inte gå in på detaljer, finns ingen ork till det.

Trodde att jag skulle ha en något högre inkomst från och med februari men EU-projektet jag arbetat med har "gått i stå", inget mer bidrag som det ser ut nu. Vi tänker inte ge oss men det kommer att dröja länge innan det blir några pengar därifrån. Detta grämer mig och gör att jag inte har råd med lån till ny bil som jag är i desperat behov av.

Vår hyresvärd( Flens kommun) har för många tomma lägenheter så några hus ska rivas, naturligtvis så är vårat hus ett av dom som kan komma i fråga. Inget är säkert än. Känns inte så kul för vi trivs bra, lugnt och skönt är det att bo här!!

Men skam den som ger sig! Jag är en i grunden positiv människa så...
-Allt med skolan kommer att lösa sig!
-Båda pojkarna kommer att må bra snart nog..
-Inkomst blir det av kryddor,the och aloe veraprodukter som jag ska sälja, jag kan jobba mer intensivt med  boken och en del kurser i  jordstrålning ska hållas! Så ska jag fundera på en del andra uppslag jag fått...
-Boendet löser sig! Jag drömmer om en egen stuga...

Lagom till Scillas ettårsdag så ska jag lägga ut foto på henne här på bloggen!! Tänkte att har ni ändå väntat så länge så då kan ni vänta  några dagar till... Nu ska jag och den förkylda dottern äta lite hemlagad kycklingsoppa medan Scilla ligger och drömmer om de fem ekorrarna som bråkade i trädet imorse.. om hon bara hade kunnat hoppa liiite högre...!
-


Kommentarer
Postat av: Marie S

HÅLL UT Nina! Du är en fantastisk mamma som verkligen kämpar för Dina pojkars väl och ve och det ska du ha all heder utav! Rättvisan segrar alltid och jag hoppas det blir "förr" och inte "senare".

Kram kram och hälsa söner och dotter från mig och vovvarna! Och så en liten nospuss till Scilla oxå.

Styrkekramar till Dig

Marie

2011-02-09 @ 22:12:29
URL: http://mibisans.se
Postat av: Olga Sandlund

Hej Nina! Jag vet att du kommer att få och har den kraften du behöver för att fortsätta kämpa. Det finns bara ett ord när det gäller din kamp gentemot skolan OFATTBART!! Tyvärr vet jag att det inte går att slappna av utan kamp är vad som gäller.



Ska verkligen Scilla och katterna behöva byta ut sina hemvanda jaktmarker och missa ekorrarna och presumtiva rådjurstekarna bara för att……??! Om det blir så hoppas jag den rätta stugan, med det rätta virket som hela er familj verkar bestitta, står där redo för er att slå till och flytta in i. Märta-Mai hälsar till Scilla att lycka till med höjdhoppsträningen. Kram från Olga och alla dogsen på Bruksgatan

2011-02-10 @ 19:38:25
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Carin

Du, det där med att en olycka sällan kommer ensam verkar stämma ganska så ofta. Men förhoppningsvis är gränsen nu nådd, och så vänder turen! :-)



Ut och gläns tillsammans med Scilla och hennes spetstrosor (som nog kan vara värda till och med fem halsband), så känns förhoppningsvis världen lite ljusare!!!



Många kramar från Carin och Perla

2011-02-10 @ 22:27:44
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Tack för erat stöd!! Jag är som sagt i grunden en positiv människa så jag vet att efter regn kommer solsken...

Kram Nina

2011-02-11 @ 10:44:44
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0