Vårtecken på gång? 2011-03-17

Idag har jag och min rara hund sökt efter vårtecken, dels för att pigga upp oss lite, dels för att kunna sprida glädjande utrop till er andra. Detta idoga sökandes största resultat blev ett antal bilder då jag för en gångs skull kom ihåg kameran. Några små vårtecken dök oxå upp utmed vår väg men mest var där snö snö snö... Katterna stannade hemma, de är sura på mig då jag begått den oförlåtliga synden att köpa fel gelemat. Scilla har erbjudit sig att äta upp den i deras ställe... Nu till alla fina bilder från dagens strapatser, njut nu av den blanka, blåa pälsen... Visst är hon vacker?!


På spaning efter vårtecken...


... här nere kanske det döljer sig något? Kanske det går att ÄTA?


Njaa, det enda som minner om våren här vid Bruksdammen är att isen sjunger med dov och mystisk stämma, en sång om förestående islossning?


Men se här då, ett riktigt vårtecken till slut! Kära hundägare, det som gömms i snö kommer fram i tö...


Fina pinnar som gömt sig i snön hela långa vintern kan nu åter njuta av att bäras och tuggas på av en whippet som sedan kärleksfullt sväljer ner varenda liten flisa...


Fröken Fladdermusöra har fått syn på två tanter som är ute å går stavgång. Varför måste en del människor gå med pinnar som man inte får leka med???



Nej, jag vet inte var det andra örat är. Måste jag verkligen bry mig om sånt? Kan du inte bara gömma lite godis åt mig?? SNÄÄÄLLLAAA...


Klart matte kan det!

Kommentarer
Postat av: Marie S

Finfina bilder Nina:-). Får jag låna några till min blogg? Härligt med den annalkande våren (om än vårtecknen ibland kan vara av den "mindre gemytliga" arten - skratt).

Fundera lite på Tysklandsresan! Det är ju ett bra tag kvar till dess så kanske det skulle kunna lösa sig:-). Vore "skitkul" på ren svenska om du kunde hänga på och hänga med! Jag står ju för "kalaset" för jag ska ju ändå dit liksom:-).

Kramar Marie.

Pussa härliga Scilla från gammelmatte och alla fyrbenta hemmavid......

2011-03-17 @ 23:14:17
URL: http://mibisans.se
Postat av: Egen kommentar

Jag ska till Tyskland!! Finns ingen tvekan längre! Och ja, du får gärna låna bilder till din blogg!!

Kram Nina

2011-03-18 @ 10:11:47
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Carin

Å så härliga vårbilder, och så fin Scilla är!!! Och å så härlig och spännande resa ni har framför er!:-)



Kramar från Carin och Perla (och snart även Luna)!

2011-03-18 @ 17:22:39
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Marie S

SJYSST och KUL att du vill hänga med Nina:-).

Jag slår en pling i morgon lördag till dig så ska jag förtälja mina funderingar kring "samarbetet" oxå som jag nämnde och som du klurat så mycket på:-)

Wow, du vi kommer ha riktigt kul på trippen till Menden i Tyskland! Jag lovar!

Kramar Marie

2011-03-18 @ 21:54:03
URL: http://mibisans.se
Postat av: Egen kommentar

Skojar du!? Skitkul om man får använda ett kraftuttryck. De av mina vänner som varit med ett tag vet dock att på ALLA resor jag gör händer det något oväntat, konstigt eller rent av unikt!! Vi får väl se om Menden är sig likt när vi lämnar platsen...

Kram Nina

2011-03-18 @ 22:50:24
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Liten Scilla! Så söt hon är och ja visst är hon VACKER. Hon har så härlig utstrålning den fina blå. Du skriver så målande så jag hör isen sjunga jag med. Mystisk sång som får fantasin att sjunga med. I Menden månde man bäva verkar det som men jag antar att det inte blir värre än att Mendenborna ruskar på sig och går vidare – vänder blad som kungen sa. Allt gott önskar Tantolga

2011-03-19 @ 01:38:33
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Sigge Svamphund

Jaså det är till att ha varit på promenad vid ett par av alla mina badplatser.

Men där bilden på sjön och skoterspåren är ska du INTE bada! En massa vasst skit på botten. Kände minsann igen gamla järnvägen också

2011-03-19 @ 15:27:32
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Egen kommentar

Jodu Sigge svamphund min matte stoppade mig i somras just där vid vattnet, jag fick inte bada!! Var lite svårt att fatta sånt när man var liten valp men nu vet jag att det är väldigt oskönt att trampa på vassa saker... Fast matte brukar plocka med sig de där blåa, blanka och vassa sakerna, hon tycker de är vackra. Konstig människa är hon ibland..

Svansvift Scilla

2011-03-20 @ 00:40:54
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0