Ya man! 2013-05-11

Våren är här! Mycket jobb för en whippet dessa dagar! Fånga fjärilseländena, käka myror, ligga i solen å mysa... Några turer på banan har vi hunnit med redan, Scilla tycker det är vansinnigt roligt! I övrigt så har detta nog varit en av de jobbigaste vårarna i mitt liv, vi har varit sjuka av å till plus att min rygg och nacke har gett upp helt och överlämnat sig i sjukgymnastens ömma vård, många möten med skolan (som vanligt) på 4 veckor blev det hela 7 möten!! Plus telefonsamtal.. Tintin har bytt skola med dunder å bång - hon blev så mobbad så det till slut blev farligt för hennes hälsa, Eddie tvingades byta mentor och det har tagit honom hårt, dessutom har han fått veta att han måste byta skola inför högstadiet vilket han inte vill (lärarkåren på högstadiet i Malmaskolan har inte den rätta kompetensen att undervisa honom), Douglas kämpar som en tok för att få så många betyg som möjligt nu när han slutar nian, min kloka pojke han gör hela tiden sitt bästa och ändå räcker det inte till då skolan (som vanligt) inte håller sin del av Åtgärdsprogrammet.. Att Tintin och snart även Eddie har bytt skola innebär flytt igen!! FY!!! Ovanpå allt detta så blev min kära farmor sjuk och gick bort...
 
En enda lång klagovisa kan tyckas men givetvis finns det även ljusglimtar! De flesta kan helt enkelt beskrivas med ord som VÄNNER, FAMILJ och FYRFOTA FAMILJEMEDLEMMAR!!! Om ni bara visste hur mycket ni betyder för mig!! Kram!
 
 
Ya man! Me rasta man!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helvetes pyssel och pussel med skolor och nackhälsan!! Tur att rastamannen finns som uppmuntrar och lyser upp tillvaron! Flytta är som att dras genom ekluten gång på gång fråga mig! Nu är i alla fall vi på plats och har sålt vårt hus i Motala – så skönt med en liten lägenhet och sedan ett litet sommarhus. Hundarna har genomlevt en tid då dom inte riktigt vetat var dom bor men nu så. Vännen Nina jag blir verkligen berörd av din situation och dina barns väl och ve i skolan. Du kämpar och dom kämpar och jag hoppas det kan bli lugnare tider även för er. Jag håller tummarna för den kloke Douglas, för Eddie och för Tintin att deras ansträngningar ger resultat. Vi hejjar på den fyrfotade snabbfotade rasta faran på banorna framöver. Många kramar Tanten Olga

Svar: Tack Olga! Ja ett jämrans pusslande är det men jag försöker verkligen att leva efter devisen att allt blir bra till slut! Denna veckan blir det sammanlagt fyra möten med skolan - man undrar lite stilla om andra faktiskt tror på mig när jag säger det?? De skulle bara veta! Tur att mina barn är sådana fantastiska personer, tillsammans orkar vi! Hoppas vi ses snart Olga, ha det gott!
Katarina Uggla

2013-05-12 @ 23:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0