Så många vänner... 2010-11-28

Tänk att det finns så många härliga vänner för både två- och fyrbenta!! Vi är lyckligt lottade vad gäller just den biten. Jag har just denna helg vad som kallas barnfri helg, alla barnen är hos sina pappor och njuter. Scilla och jag känner oss alltid lite ensamma först men sedan hittar vi på något roligt. Först en promenad i den underbara snön, ett sagolandskap sveper in oss i drömmar och förundran. Och föralldel även i kyla. Vi möter Malte och hans matte, Malte och Scilla blir alltid väldigt exalterade när vi möts, de har aldrig fått springa lösa för att leka av den enkla anledningen att Malte är en mycket stor( och mycket vacker) boxer som inget hellre vill än att brotta ner unga damer i snön. Han är kort sagt väldigt våldsam( inte elak) och stor så jag törs inte riktigt. Hans matte är av den trevliga typen och det blir en liten pratstund...

Snart traskar vi vidare och då möter vi spanieln Kompis. Scilla och Kompis brukar gräva tillsammans men nu går det inte för Kompis har opererat ryggen för diskbrock, aj-aj... Något längre fram får Scilla upp doften av en annan bekant- rådjurssteken. Rådjurssteken vill dock inte knyta någon närmare bekantskap med någon av oss och gömmer sig väl i skogen.

Lite senare på dagen åker vi till goda vänner för att få hjälp med bilen, bromsarna vill inte riktigt vara med. Härliga skratt, gott fikabröd och barn som leker med hunden hjälper till med att bygga upp stämningen inför advent. Sedan gör vi något som vi båda uppskattar väldigt mycket, sover tillsammans på soffan. Underbart!! Detta kan bara göras på rätt sätt med en whippet som knorrar av välmående...På kvällen åkte vi till "våran" tant -" tanten som inte är som andra tanter" som min tonårsson kallar henne. Det underbara smeknamnet säger egentligen allt, och hon är omåttligt stolt över det. Vi diskuterar politik, världshändelser och mystiska ting. Kvällen avrundas med en film( vi äääälskaaar att se på film tillsammans) nämligen Robin Hood med Russel Crowe. Mycket sevärd!! Scilla umgås med hennes hundar Stina och Tessa( spetsar) och lyckas även nu sova i soffan en stund...

Idag har jag bara slappat, en långpromenad ska det bli om en stund. Några telefonsamtal med riktigt goa väninnor som bor långt bort har jag hunnit med. Snart kommer en granne som bakar fantastiska bullar och kakor, hon lovade att ta med sig en hel påse till oss!! Jag är så hänförd över alla goda, roliga människor. Tack för att ni finns alla gamla och nya vänner(och de som kommer att bli...)!! 

Kommentarer
Postat av: Carin

Vad mysigt du och din matte verkar ha det när ni är för er själva! Jag gillar också att vara ensam med min matte, men tyvärr blir det inte så ofta - bara när vi är på kurs och så klart när barnen gått och lagt sig. Och så när vi går ut på promenad till vår slalombacke med intilliggande friluftsområde - där springer jag så fort att matte tycker att hon har fullt sjå att hålla koll på mig, utan barn! :-)

Slick från Perla!

2010-12-02 @ 14:30:10
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: maria sigurd

Hej.

Vill bara säga från en vän som bor långt bort att - det är alltid härligt att höra från dig du underbara människa. Det finns ingen bättre flickvän :D Kram.

2010-12-08 @ 21:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0