Jubel och utmattning... 2011-09-06

... är faktiskt en ganska så träffande överskrift med tanke på hur positivt livet har varit den senaste veckan! Nu är kontraktet på huset påskrivet och det känns helt fantastiskt! Tänk så bra det blir! Egen stuga med egen täppa till... Barnen är överlyckliga, de har redan möblerat ett flertal av rummen i sina sinnen och jobbar nu stenhårt på att få mig att acceptera ett musikrum med piano, gitarrer, trummor, kastanjetter och flöjtar och dessutom ett rum för filmer, ett annat för tv-spel och bus åsså varsitt eget rum naturligtvis. Jag har all möda att tålmodigt förklara att rent storleksmässigt så ryms inte riktigt alla dessa finurligt uttänkta rum men jag möts av total oförståelse. Fattar jag inte själv hur skönt det vore att kunna stänga dörren om dem när de ska till att musicera!? Eller spela!? Jodå, jag fattar precis egentligen. Får väl kolla om det finns plats i källaren.

Har haft ett inledande möte med nya biträdande rektorn på Malmaskolan om min pojkes behov och det utvecklades till ett av de bästa möten jag någonsin haft med en skolrepresentant så det känns fantastiskt bra!! Jag känner en viss framtidstro ang de insattser som behövs!! HÄRLIGT att kunna skriva dessa rader ska ni veta!!

Nu över till det jubel som medförde viss utmattning på kuppen! Scilla tävlade i lördags på hemmabanan i Norrköping och det med den äran!! Hon vann två försöksheat, kom tvåa i semifinalen och sedan i A-finalen så kämpade en väldigt trött liten Scillerill tills hon kom som trea över målsnöret!!! Hon skötte sig exemplariskt och fick därmed sin licens klar! Dessutom så var hon snabbaste licenstiken( 9.92) och vann pris för detta! Tänk att våran soffpotatis är en riktig racerhund nu! Fast jag vidhåller nog att den mest vältränade muskeln hon har är pusstungan... Nu följer en bildkavalkad från både banan och skogen, tycker att det är mest rättvist så då hon tillbringar den största delen av sin "springtid" ute i skogen, det är ju bara en försvinnande liten del som ägnas kapplöpningen egentligen!


Scilla i sin nya, vita sportbh;-))

 
Scilla tar emot tredjepriset iklädd ny, lila sele. Vinsten var en röd ergonomiskt utformad matskål. Jag får alltid en massa frågor om hur mycket pengar man vinner och jag förklarar varje gång att jag är mycket tacksam över att inga pengar är inblandade. Men en röd ergonomiskt utformad matskål går ju inte av för hackor ha-ha!!



Tjusig bild på tjusig Scilla. Jag är helt facinerad av hennes färg! Kolla på följande foton o jämför nyanserna...







Spring i benen...



Å här har vi en hälsning till Julita-Rudi; räknas detta som ett utedass? Du har ju en imponerande samling sådana men de har ju väggar runt sig allihop... Fast vi tycker nog att det borde räknas för det är trots allt skogarnas konung själv som lättat på trycket.



Och här kommer ytterligare en hälsning, den här gången till Svamphunden Sigge. Scilla gör sitt bästa att hålla koll på diverse olika spa-gropar runt om Hälleforsnäs nu när du flyttat. Vore ju synd om de växer igen...



Åsså avslutar vi bildkavalkaden med en underbar färgklick( ovan), och en lockelse utan dess like( nedan), nämligen vad som vankas efter en lång, skön skogspromenad med bästa kompisen Scilla....





Kommentarer
Postat av: Rudi

Först Grattis Scilla till att du springer som en gasell!

Sen, klart det var ett attans fint utedass du hittade! Mer ute- och mer -dass kan det ju inte bli! Smart!

Dom där våfflorna går inte av för hackor, och inte du heller,snygging!

2011-09-06 @ 16:46:15
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Marie Sandberg

Ja du Nina, än en gång STORT GRATTIS till fina Scilla's licens:-). Uppfödarmatte är mer än stolt över att nu tre helsyskon fixat sina licenser på rundbanan (tre av tre möjliga som tränar/tävlar Whippetrace).

Kul att Du och "ungarna" nu har så mycket att se fram emot med huset och allt! Härliga bilder som vanligt.

Kramar Marie och Mibisanar-ligan:-)

2011-09-06 @ 21:16:35
URL: http://mibisans.se
Postat av: Katarina Uggla

Scilla och jag själv bugar lite lätt rodnande över allt beröm som flödar över oss likt perfekt vispad grädde på varma våfflor...

Kram å svansvift på er alla!!

2011-09-06 @ 22:24:14
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Hejsan! Det var ren fröjd att se Scilla på tävlingsbanan i lördags. Så koncentrerad och så snabb!! Hon springer så "lätt"! Scilla har allt man vill ha hos en whippet tycker jag – glad, nyfiken, busig, mysig och snabb som vinden. Vet inte vilket mina hundar skulle föredra mest till lunch – älgbajs eller våffla med grädde. Kanske smaka lite av varje? Ha det gott och hoppas vi ses på KM. Kram Tantolga och Märta-Mai

2011-09-07 @ 10:39:47
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0