Kära läsare, idag blir det.... 2011-09-27

... lite nya foton och inte så mycket mer än så då jag legat med feber några dagar så det finns liksom inte ork till mer än just det. Nu är det med viss bävan jag fattat detta beslut om flertalet bilder då jag idag fått lära mig hur fruktansvärt det är med foton på lyckliga tilldragelser med medföljande kommentarer enligt vissa människor här i världen. Vad nu? undrar ni säkert och det med all rätt. Jo, en väninna till mig( Scillas uppfödare Marie Sandberg) lade igår ut en hel drös foton på sina hundar och uttryckte sig som så att hennes hundar inte bara var "tävlingsmaskiner", nej de får minsann njuta av livet i övrigt också och detta var tydligen ett helt förkastligt sätt att uttrycka sig på. Hon har fått över trettio kommentarer, många uppmuntrande men en hel massa som fullkomligt "spyr galla" över denna illa valda fras och henne själv som person.

Jag måste erkänna att jag blir helt facinerad över sådant. Ni som känner mig väl vet förmodligen precis hur jag suttit och kommenterat det hela högt för mig själv och även klämt iväg ett å annat gapskratt. Mänskligheten är bra futtig ibland( mig själv inbegripen)! Jösses vilka ilskna människor det finns! Ljus å kärlek över er alla! Och över oss andra också för den delen, varför ska bara ni andra ha det skoj? Jag vill också rocka loss med änglakörerna! Kanske vi alla tillsammans skulle ta å sjunga en truddelutt och klämma lite på varandra så bleve nog världen till en gladare plats...

Jag vill redan nu gardera mig mot eventuella påhopp(tydligen så finns det människor som läser bloggar de inte vill läsa egentligen bara för att ha koll på eventuella "fiender")...( och jag är verkligen inte er "fiende" förrän ni gett er på mina barn)och tänker därför avslöja ett skelett i min garderob alldeles själv, på så sätt hoppas jag undgå illasinnade versioner av denna händelse. Dessutom ska jag redogöra för vissa uttryck som jag använt mig av och även i fortsättningen kommer att nyttja. Innan jag börjar berättelsen om hur jag försökte fördärva min ungdom under inflytande av alkoholen så måste en sak påpekas mycket noga för undvikande av alla sorters missförstånd-väninnan som nämns är fortfarande en av mina absolut närmaste väninnor och vi har vansinnigt roligt varje gång vi träffas!

Sååå... Ung och full har väl de flesta varit och jag har verkligen varit det. Vid just detta tillfälle så ville min kära väninna hjälpa mig att finna "den rätte", eller åtminstone någon som lämpade sig för ett halvlångt förhållande... eller en hyfsad hingst för kvällen. Vi var ute på ortens lokal men fasade inför hingstalternativen som erbjöds och bestämde oss för att söka vidare på ett mer effektivt sätt utomhus. Väl ute så uppdagades det snabbt att avståndet mellan oss och de tilltänkta ibland var alldeles för oöverstigligt då vi med alkoholens hjälp var något mindre mobila än vad som annars var fallet. Vi insåg snart att det skulle underlätta väldeliga om de kunde komma till oss istället. Frågan var bara hur?

 Vi slog våra kloka, lätt salongsberusade huvuden tätt samman och utarbetade en felfri plan. Under mycken gamman gick vi så stadigt vi kunde mot gångbron över järnvägen mot centrum för att därifrån kunna avgöra vilket av discoteken vi skulle hedra med våra unika,sexiga danssteg. Väl på bron kom ett helt gäng vackra, unga män gåendes i motsatt riktning. Vi kände ett väldigt behov av att väcka deras uppmärksamhet och tänkte som så att de säkerligen gillade unga kvinnor som var lite vilda och oberäkneliga. Med detta i åtanke snubblade vi nerför trappan högljutt hojtandes att nu skulle vi vara alldeles tysta. För det måste man vara när man  begår ett brott och vi skulle ju inte begå vilket brott som helst, nej då, vi skulle ju stjäla en godsvagn från SJ. Godsvagnen stod mycket behändigt parkerad precis vid bron, det var förmodligen just därför vi valde att stjäla den för ingen av oss hade tidigare känt något uttalat behov av just en godsvagn från  SJ. Vi fann dock ganska snart att vi tagit oss vatten över huvudet då vagnen var väldigt tung trots att den var i total avsaknad av last. Det gick inte att rubba den. Och tro mig, vi försökte verkligen! När vi en kvart senare spanade upp mot bron fanns det inte den minsta lilla karlkrake som spanade in oss. Brott lönar sig inte.

Nu till några snabba ordförklaringar. När jag skriver att jag har "världens vackraste hund" så menar jag just det. Så det så. Fast jag är fullt medveten om att hon aldrig kommer att vinna någon utställning. När jag skriver att Scilla är "snabb som vinden" så menar jag just det också. Fast jag är medveten om att det finns de whippar som är snabbare. Det är bara olika uttryck för min kärlek till henne, olika sätt att beskriva henne. "Världens vackraste blånäsa" innebär icke att jag slagit henne gul och blå utan det är bara ett smeknamn hon fått då hennes färg kallas "blå" i hundkretsar. "Pussgurka" och "kramtomat" är icke menat såsom nedvärderande kommentarer om grönsaker utan bara ett uttryck påhittat av mor i hemmet(jag) för att få fart på ungdomarna lite då och då. De vill nämligen inte kramtomatas av morsan inför kompisarna...

Och till sist - om någon som läser denna blogg tycker att den är för anskrämlig... ja du. Kramtomat på dig!!



Vackraste blånäsan i världen



Snabb som vinden  själv!



Vackraste hunden i världen...



Kramtomat och pussgurka i ett...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ha ha ha! Sicket galet, fantastiskt, roligt inlägg på din blogg. Jag hittade den genom Scillas uppfödare och vad lik hon är sin kullsyster föresten. Så mysig.



Tack för underhållande läsning! :)



/Hanna

2011-09-28 @ 19:01:29
Postat av: Katarina Uggla

Tack Hanna! Kul med en ny läsare! Jo, de två systrarna är väldigt lika! Tre, förresten -det finns ju en vacker Perla i Norrtälje!

Kram Nina

2011-09-28 @ 21:13:05
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Marie Sandberg

"Puss-gurka" på dig själv Nina:-)

Och för er som vill läsa dom kommentarer jag (Scilla's uppfödare) fått på min blogg den 26:e november så är adressen till bloggen den länk som står i fältet som är bifogat:-).

Nu Nina - ser vi fram emot en NY fantastisk import från utlandet! Eller hur?

Kram Marie och Mibisanar-ligan

2011-09-29 @ 00:20:26
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

NY FANTASTISK IMPORT är bara förnamnet!! Jag kanske måste charta ett plan för att dyrgripen ska få resa till Svea Rike på ett lämpligt sätt... Man vill ju inte att valpen sätter näsan i vädret å säger "-nej tack!" när den får syn på bilen!

Kramtomat Nina

2011-09-29 @ 18:48:42
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Jag är beredd att hålla med. Världens vackraste och snabbaste blånäsa tillika pussgurka och kramtomat bor hos er. Inga dåliga titlar och verkligen något att stå upp för. "Allt skämt åt sidan som grönsakshandlaren sa". Låt ljus och kärlek råda för alla! Kram Olga

2011-09-30 @ 09:44:14
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0