Barnens fantastiska höstlov... 2010-11-04

... Kan enkelt beskrivas på följande vis; hund som bara får gå koppelpromenader, halvtaskigt väder och extremt förkyld och febrig morsa. De kunde alltså haft det roligare... Men imorgon hoppas jag att jag mår bättre för då blir det halloweenfika för barnens kompisar. På grund av min hälsostatus (no good) så ska jag idag hålla mig kort här på bloggen, jag lovade att berätta hur det avlöpte hos veterinären idag så det är det som får bli!!

Scilla kom, Scilla såg, Scilla segrade... Alla blir så charmade av henne! Inte så konstigt då hon ju är en makalöst trevlig och vacker hund!! Det verkar som om läkningen går fantastiskt bra, hon linkar bara till någon enstaka gång ibland här hemma och har SVÅÅÅRT att gå lugnt på promenaderna nu. Det finns ju så mycket skoj att pyssla med, vackert glänsande kastanjer som man kan kasta iväg alldeles själv, prassliga löv, uppkäftiga talgoxar... Hon verkar inte nämnvärt påverkad och veterinären började nästan ifrågasätta sin första diagnos. Sista smärtlindringspillret tas i morgon bitti så frampå kvällen bör sanningen om smärtan uppenbara sig. Hon behöver nog inte fler trodde veterinären. Jag hoppas och tror att hon har helt rätt!!

Kommentarer
Postat av: Perla

Härligt att du börjar bli frisk, syrran! Matte påstår att alla tycker att även jag är oerhört charmig - undrar om det ligger i släkten? När man såg bilderna på mamma på gammelmattes blogg igår kan man ju ana att så är fallet... ;-)

Puss från Perla

PS Bra att du håller koll på småfåglarna - min matte har hängt upp en fågel-foder-automat utanför köksfönstret. De pippisar som kommer dit gör allt bäst i att inte kaxa! DS

2010-11-05 @ 21:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0