Tipp tapp tipp tapp... 2011-12-17

... låter det utanför fönstret. Jag har vid flera tillfällen spanat ut efter små tomtenissar som bär på grötfat men de lyser med sin frånvaro, däremot droppar det betänkligt från ovan. Man kan börja misstänka att Den Högst Allsmäktige tänker låta oss fromma undersåtar fira en grön jul. Det går säkert bra det med men jag hyser vissa farhågor om att det vita vackra kalla kommer förr eller senare och att det då tänker ligga kvar ett tag. Jag föredrar att det finns snö över jul och nyår och att det sedan försvinner, i ungefär samma veva bör våren anonnsera sin ankomst. Om snön däremot kommer senare så finns risken att den ligger kvar... länge.... på tok för länge... och våren dröjer... 

Scilla avskyr detta blötväder, endast under stor press går det att få henne att nalkas dörren. Hon kan hålla sig makalöst länge. Enligt henne så är detta en årstid för stilla eftertänksamhet och finslipning av sovstilar i soffan. Det kan absolut vara så att hon har helt rätt. Jag tänker som så att bara några år till, max tio, sedan bor jag i ett varmare land

Har ett litet tips så här inför julen, jag vill ju naturligtvis att alla ni ska få en lugn och avkopplande tid  ända fram till julen.. Denna framsynta städmetod ni ska få ta del av har min kära väninna i Göteborg lärt mig. Varsågoda!

1. Skapa en ny mapp på datorn.

2. Ge mappen namnet "Stöket i huset"

3. Gå sedan och ta dig ett glas vin.

4. Högerklicka för att ta bort mappen.

5. Datorn kommer att fråga: "Vill du ta bort stöket i huset permanent?"

6. Klicka på Ja-knappen

7. Lägg fötterna på bordet, drick ditt vin och njut av det rena huset!

Snart är det dags att summera året som gått, jag har bett alla medlemmar i familjen/flocken att noga tänka igenom vad som bör finnas med i den sammanställningen. Jag hoppas det blir läsvärt...

  

Detta är en vanlig syn i hemmet för tillfället.



Scilla föredrar absolut att vattnet ligger stilla på marken...



Det dröjer förhoppningsvis ett bra tag innan vi möter den här gynnaren igen...

Det var mer av det vita i somras än det är nu...



Det här är vad vi tycker om vädret just nu...

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Haha, ser verkligen fram emot den kommande summeringen av året:-).

Nospuss till fröken Scilla och kram till dig och barnen.

Kram Marie

2011-12-17 @ 16:45:40
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Det där vidriga lappmöglet som rasat ner sen mitt på dan är VIDRIGT!!!!!!!!!

Barmarksvinter ska det vara. Måtte detta försvinna snabbare än snabbt!

Matte har skrivit på din logg på FB, har du sett det?

2011-12-17 @ 17:29:56
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Rudi

Men nu har ni väl också fått underbar snö?! Härligt eller hur? Fast kanske inte du gillar snörull, Scilla? Du har ju inte så tjock päls...

2011-12-17 @ 22:26:00
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Olga Sandlund

Scilla är en hund som verkar kunna ta dagen som den kommer. Hon tänker inte på julstök, om det ska vara en vit eller grön jul, eller vad har hänt under året. Hon tänker enjoy or not enjoy – vädret, årstiden eller tingens ordning. Tänk den som vore hund i juletid – inget att oroa sig för i alla fall inte i förväg. En fröjdefull jul önskar Tantolga

2011-12-18 @ 19:43:19
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0