Fashionista dog 2011-01-28

Här hemomkring har vädret varit väldigt skiftande sista tiden. Iskallt  ena dagen och sedan plusgrader i dagarna två, tillbaks med iskylan, släng in lite regn med isbitsar i... Att alla promenadvägar vi brukar vandra fram på är isgator är ett skarpt understatement. Den snö som trots många dagars plusgrader fortfarande ligger i tjocka lager och drivor har fått ett lager av skare som bär upp även min aktingsvärda vikt. Det bör nog dock noteras att just där Scilla  lämnar högar som skall plockas upp är skaren av något tunnare karaktär och jag sjunker ner som en bautasten i kvicksand, svärjandes och viftandes. Jag har fått scenariot mycket målande beskrivet för mig av en skadeglad granne som till sin stora glädje har ett fönster strategiskt placerat. Det bjuder jag på, ett gott skratt förlänger livet.

Något som Scilla är mycket road av är moonwalk, hennes egna variant är betydligt svårare att efterlikna än Mikael Jackssons original. Det går till på följande vis; hon går upp på snöskaren, spärrar ut tassarna så mycket det bara går, spretar med benen på det mest uppseendeväckande sätt och börjar sedan ta sig fram. Hon är mycket djupt koncentrerad, har totalfokus på skaren, var brister den och var håller den?? Det går inte så bra alla gånger, hon vinglar och raglar, öronen står rakt upp och svansen far hit och dit för att hjälpa till med balansen. Hon ser ut som ett ufo som just landat men råkat beräkna syrehalten helt galet inför nedstigningen... Vi skrattar gott varje gång och då viftar hon på svansen så jag misstänker att hon skojar till det lite extra för vår skull!!

Häromdagen så äkte vi in till den fashionabla häst- och hundbutiken som finns i Flen för att prova ut ett par tikbyxor, hunddamen ifråga fyller snart ett år och jag tänkte vara förberred när första löpet kommer. Det fanns några olika modeller och prinsessmatten som fyllt hela nio år pep av glädje och ren extas när hon fick syn på ett par svarta tikbyxor som försetts med svart spets och paljetter. Jag är av princip emot dylika sätt att pynta sin hund så jag sa nej, sedan såg jag priset och sade NEJ!!! ...269 kr.... Sedan började turerna på catwalken när Scilla fick prova diverse modeller och storlekar, hon fann det mycket svårt att gå på ett normalt hundsätt när vi människor virade fast diverse saker på hennes rumpa. Allt gled av. Whippets är inte anpassade för tikbyxor. Till slut fanns bara ett par kvar att prova, nämligen de italienska( jodå, italienska...) spetsbyxorna. De satt som gjutna på henne. Perfekta, helt enkelt. Jag stönade och dottern jublade när Scilla skuttade fram och såg märkvärdig ut.

Den krassa sanningen är alltså den att hunden har det mest exlusiva i underklädesväg som finns i hemmet. Mina bomullstrosor står sig slätt i konkurensen, de är dessutom made in China och helt befriade från spets. Jag får väl ta en shoppingtur med någon vänligt sinnad väninna. Frivilliga??


Kommentarer
Postat av: Marie S

Haha, jag kan ställa upp Nina:-). Vi kan väl ta en shoppingrunda i någon fashionabel märkesaffär som säljer dyra och "spetsiga" underwears - tycker jag låter som en alldeles förträffligt utmärkt idé (skratt).

Krama den italienska modeprincessan från gammelmatte och släkten hemmavid:-).



PS.Kan tillägga att det står made in Taiwan på mina (haha).

2011-01-28 @ 17:57:06
URL: http://mibisans.se
Postat av: Katarina Uggla

Anbudet har tacksamt tagits emot och jag ser verkligen fram emot en liten shoppingtur i någon exlusiv stadsdel. Vi får höras av om detta, kanske det finns flera "mattar" som vill med? Vi måste dock vänta några veckor ty jag går en match mot midjeomfånget. Än så länge är det osäkert vem som vinner...

Kram Nina

2011-01-28 @ 18:20:16
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Carin

Ha, ha vilken lycka för dotran - ibland får man helt enkelt ta sitt nederlag... ;-) Och du, moonwalken, den känner jag igen. På pricken!



Kram från Carin och Perla

2011-01-28 @ 22:17:14
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Vilken skojsam liten vovve Scilla är. Jag är övertygad om att hon skojar till det lite extra för att roa sin familj. Vad går upp mot ett par präktiga bomullstrosor vill Tantolga veta? Men det är klart när man är hund så har man trosorna utanpå och då är det inte fel med lite glitter och annat bjäfs att vila ögonen på. Lycka till i matchen mot MOF.



Hälsningar Olga

2011-01-29 @ 20:45:53
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Bomullstrosor är alldeles utmärkta, sköna och praktiska på alla sätt!! Men ibland kan det vara skoj med något vackert, spets och glänsande tyg... När de ska användas är däremot en helt annan fråga. Hemmavid när barnen är sjuka? När det ska storhandlas? Skogspromenaden? Frågorna är många och svaren få... Men det blir vackert i garderoben!!!

Kram Nina o Scilla

2011-01-30 @ 15:14:24
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Carin

Jag röstar på skogspromenaden - det känns så rätt och naturligt på något sätt... Fnittrar för mig själv när jag ser bilden framför mig - snö, slask och Scilla i spetstrosor! ;-)

Även Perla har hakat på "the fashion trend", fast på annat vis - kolla gärna bloggen! :-)

Kram från Carin och Perla!

2011-01-31 @ 10:49:07
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0