Ibland lovar man mer.... 2011-05-20

.... än man kan hålla. Exakt detta har nu hänt mig. Glömde ta med kameran till träningen, "ja ja, tänkte jag, Marie har väl med sin som vanligt så jag kan få låna några foton av henne". Icke då, hon hade glömt hon också! Lovade väl dessutom att bloggen skulle uppdateras igår men se internet vill inte alltid vara med här ute på "landet". Kände mig som en usel bloggare...

Hur gick det då på träningen? Jo, tackar som frågar, det gick finfint! Scilla är snabb som vinden och hon tycker att det är vansinnigt roligt att springa som en tok efter den vita trasan. Hon fick prova munkorg och att starta från buren.Munkorgen tyckte hon var helt onödig, det gick ju inte alls att skaka om den där trasan när den väl stannat, hon försökte vrålandes ta bort den från sitt ädla ansikte. Att starta från buren gick bra, fast en gång så stängdes framluckan av misstag( den ska vara öppen när unghundar tränas) då blev hon lite paff och kom inte igång förrän den andra hunden hunnit tio meter.. Fast Scilla var ikapp när de var framme vid gropen!! Nästa träning ska min mor följa med, kanske det utmynnar i ett repotage som publiceras i den ärevördiga tidningen "Ladugårdsförmannen". Det ni. Det är inte så många whippets som funnit vägen in i denna för kossor reserverade nyhetsblaska. Låt oss hålla tummarna . Eller klorna. Eller kanske klövarna...

Det kan vara värt att notera att detta var en dag som i allt övrigt var fylld av stora händelser - väpnat rån inne i Flen, k-pistar som användes aktivt till att perforera en polisbil och för att stoppa fotgängare och bilister med, grannen var en av de som stoppades - första cykelturen för barnen och sist men inte minst - en morsa(jag) instängd på toaletten utan möjlighet att komma ut. Det jämrans gamla plasthantaget lossnade helt sonika när jag var färdig med mina bestyr och skulle iväg på träningen. En lång stund tillbringades i ensamhet innan de som väntade vid bilen tröttnade på att vänta och kom till min undsättning. Jag vet att det finns två personer, en i göteborg och en i Australien, som särskilt mycket uppskattar denna händelse... Det bjuder jag på!!!

Nu ska jag baka citronkaka till morgondagens begivenheter inne på dotterns skola- uppträdanden- auktion och tårtkalas... Sen blir det cirkusbesök på eftermiddagen!! Hyresvärden bjuder då de firar 70-årsjubileum!



Blott fyra månader gammal räserråtta vilar medan alla springmusklerna utvecklas...

 

Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Ladugårdsförmannen låter som en jordnära tidning och det passar ju racerråttorna för dom plöjer gropen i jakten på trasan. Märta-Mai har spår av sand överallt efter träningen. Vi kanske inte är på plats i morgon för både MM och jag behöver vila från bilåkande. Hoppas Scilla får tampas med några snabba men snälla hundar i morgon. Lycka till och ha så kul om vi inte ses. Tantolga

2011-05-24 @ 22:07:17
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Så sant som det står skrivet, räserråttor plöjer jorden... Jodå nog fick Scilla tampas med några snälla hundar... Hon är anmäld till sitt första licenslopp i Södertälje 4 juni! Hoppas vi ses nästa träning!

Kram Nina

2011-05-24 @ 23:52:41
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Fantastiskt bra jobbat! Vi ska till Karlstad 28/5 då MM ska springa sitt första licenslopp. Kommer ni till midsommartävlingen i Norrköping?



Vi ses på träning innan dess i alla fall.



Kramar från Märta-Mai och Olga

2011-05-25 @ 09:49:07
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0