Viktiga saker märks... 2011-05-10

...på sin frånvaro. Denna enkla sanning har jag idag påmints om då Sammy på morgonkvisten sågs inmundiga en ekorre. Detta gjordes med stor koncentration och stolthet i blick. Jag blev ledsen då jag förstod att det förmodligen var samma ekorre som med dödsförakt brukade kasta sig utför klippan utanför köksfönstret för att sedan förflytta sig medelst pantersprång till andra skogsdungen. Han( ja, jag tror att det var en han, det känns så) brukade också skälla ut Scilla och mig om vi gick förbi hans träd, utskällningen skedde i falsett så som det anstår en "korre" av rang, och fick som resultat att Scilla stod på bakbenen och stirrade upp i trädet med öronen på skaft. Till Sammys försvar skall det sägas att han bara gjort vad han är menad att göra. Det kan inte ha varit lätt att få tag på den måltiden förstår jag.

Förutom denna rapport om nyanlända till dödsriket så vill jag berätta att snart är löpet slut... bara någon dag till... sen blir det rejsa av!! Nästa vecka hoppas jag att vi kan åka till träningen och sedan är det förhoppningsvis inte alltför långt kvar till första tävlingen!! Bäva månde alla räserwhippets!!



Turligt nog så lyckades jag få ett foto på "korremannen" för bara några dagar sedan när han sprang som vinden till andra skogsdungen! 



Viktiga saker märks på sin frånvaro....



Den viktiga Sammy är på plats. Visst blir hela möbeln ännu vackrare så?!
 

Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Sammy, Sammy!! Oh vad tjusig han är den katten! Vilken möbel som helst förgyllas av en sovande Sammy. Kan tänka att synen med ekorre-svansen hängande i mungipan inte var fullt så tilltalande. Hur sjutton fick han till det? Idag kom jag in i en blomsteraffär där det bor både en hund och en katt och jag blev vittne till något som värmde mitt hjärta så mycket. En flicka med förståndshandikapp kom med sin assistent till affären och ärendet var att hälsa på katten. Katten (kommer inte ihåg namnet) var inte där utan antagligen ute på jakt. Stor besvikelse men en försäkran om att snart komma tillbaka och med ett hopp om att katten skulle vara på plats då i stället. Underbart vad djur kan betyda. Har du läst om "Bibliotekskatten Dewey, en småstadskatt som älskades av hela världen"? Om inte tar jag med boken när vi ses vid banan i Norrköping. Hälsningar Olga

2011-05-12 @ 22:23:07
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Vilken härlig blomsteraffär!! Nej jag har inte läst om Dewey, tack snälla du för erbjudandet om lån jag tackar givetvis ja!! Vi ses nästa träning, jag har lyckats lösa med bil o barnvakt!

Kram Nina

2011-05-13 @ 11:01:35
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0