Det värmer så gott... 2011-10-11

... i hjärteroten när ens rara små barn fäller en sån där kommentar som man som vuxen aldrig skulle komma på. Igår var det ett sådant tillfälle i min föräldrakarriär! Dottern Tintin sitter och pratar om ditt å datt i bilen. Plötsligt säger hon det - det raraste jag hört på länge!

-Mamma, du vet när det rycker så där konstigt i ögonlocket vad är det?

 Jag förklarar så pedagogiskt jag bara kan om muskler som får fnatt och nerver som spelar spratt.

-Mhm... fast när jag var liten så trodde jag att det var en liten älva som försökte hjälpa till när man var trött så att inte ögonen ramlade ihop. Det låter mycket gulligare, eller hur mamma?

Vad annat kan jag göra än hålla med av hela mitt hjärta?!



Här har älvan misslyckats totalt, båda prinsessorna sover gott. Scilla är precis ny i hemmet när bilden togs.

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Vad supergulliga tankegångar av söta Tintin:-). Tänk vad kloka barn kan vara till skillnad från det beteende som många vuxna uppvisar ibland!

Hälsa hela högen - två som fyrbenta från mig och vovvarna!

Kramen Marie

2011-10-11 @ 22:19:44
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0