Husmorstips som heter duga..... 2011-10-05

... måste jag i all hast vidarebefodra till den hugande allmänheten! Jag var hos en väninna igår och blev där bjuden på te och kaka. Det var då det perfekta sättet att gömma undan kakor från barnen uppdagades!
-"Nu ska vi ta lite av mammas medicin!" kuttrade väninnan käckt och tog fram en apotekspåse ur kylen. "Vad nu?" tänkte jag och såg framför mig hur vi huttade morfinstinna preparat men nej, fram ur påsen togs bullar, rulltårta och sockerkaka...
Inga barn tittar i apotekspåsen i onödan - hostmedicin är ju inget vidare gott!!! Jösses så tacksam jag är för detta enkla husmorstips...


Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Man kan inte annat än beundra erfarna husmödrar som har knep för att lösa de flesta situationer. Min mormor förvarade hallonsaft i jordkällaren på sin tid. Den var mera eftertraktad än t ex, svartvinbärs-saften. På etiketterna där det skulle stå hallonsaft hade mormor präntat med sin vackra handstil "RÄVGIFT". Ingen vågade testa utom hon själv. Fiffigt va? Hälsningar den gamla tanten Olga

2011-10-07 @ 23:12:51
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Helt underbart!! Rävgift, jo jag tackar jag! Jag fick mig ett riktigt gott skratt, tack!!

Kram Nina

2011-10-08 @ 15:43:41
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0