Inget särskilt .... 2011-10-08

... finns att rapportera. Jo förresten, katterna har blivit riktiga antagonister! Det är bekymmersamt för jag vet inte alls hur jag ska lösa det. De försöker bokstavligen klösa ögonen ur varanndra och de lyckas nästan. Igår kom de hem alldeles blodiga och idag har jag försökt hålla isär dem, de får turas om att gå ut och väl inne är det varsitt rum som gäller. När de möts så ryker det hårtussar från båda två i en svindlande fart, de vrålar och fräser, kastar sig upp i fönstren och har sönder mina blomkrukor. Någon läsare som har erfarenhet av detta och kanske kan lämna några tips??

Annars kan jag bara säga att de av er som inte läste förra inlägget, gör det och kolla samtidigt in kommentaren!! Vilka morsor det finns !!! Underbart, tycker jag som gillar tuffa, påhittiga brudar... Nu är det fotodags!



Det här är änsålänge det enda fotot jag har från klubbmästerskapet i Whippetrace, prisutdelningen för tikarnas A-final, vann gjorde "Molly", tvåa "Gissa", trea "Scilla" och fyra "Märta-Maj".



Och när man har sprungit fort som vinden hela dagen så blir kroppen trött. Jag letade en lång stund efter Scilla och tyckte det var ganska underligt att hon inte stod att finna, vi bor trångt så det finns inte så många platser att välja på...till slut såg jag en blå näsa bland alla soffkuddar!!

Nu över till en liten bildkavalkad från en underbart skön promenad vi var på för några dagar sedan, vi styrde kosan ut på "spångarna" här i Hälleforsnäs...















Åsså några foton på några andra sötingar, nämligen ...



..min vackra dotter Tintinpå väg till skolan och skolfotografering, och sedan Krohmforländervalpen Fiffi som kom på besök!





Det var allt! Ha nu en underbar natt tillsammans, själv ska jag ta hand om ett barn med nästan fyrtio graders feber...

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej! Roligt att hitta dig här, och så fina bilder. Grattis till fint resultat på KM. Kanske ses vi i vår...

2011-10-08 @ 19:30:37
URL: http://gazolinquince.blogspot.com
Postat av: Katarina Uggla

Kul att höra från dig! Vi har saknat er på träningarna! Scilla har spanat efter sin långbente favoritpojke...

Kram Nina

2011-10-08 @ 20:09:53
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Britt Marie o Rudi

Ja, det förstår jag att det inte var så lätt att hitta Scilla utslagen under kuddarna! Vilken fin promenadväg med vatten och spänger. Här finns bara skog och skog och skog...

Jobbigt med kattslagsmål!

2011-10-08 @ 22:03:02
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0