Lugnet före stormen.... 2011-10-24

... är det idag. En helt underbart skön, slapp tillställning utan några som helst krav. Har kollat på några bloggar och jobbat bara lite grann på boken, har också svarat på ett antal frågor som Flens kommun i all demokratisk välmening ställt samman för oss medborgare och nu skriver jag detta. Måste väl laga mat till barnen ikväll men annars så är det promenad och soffan som gäller. Jag tänker nämligen som så att mitt sinne varit så upptaget och stressat av detta med att ordna nytt boende och ordna med allt annat som behövs i en vanlig vardag så nu behövs en paus.

Det går bra med pausen hittills. Hur kan det komma sig då? Jo, nu är det klart - vi har fått en jättefin lägenhet i Malmköping! Det är ett radhus med fyra rum å kök i två plan, en uteplats vid entren och en på baksidan. Igår packade jag och min mor hela dagen, dottern packade sitt rum och katterna stirrade misstänksamt in genom fönstren. Flyttlasset går inom två veckor och det känns väldigt bra! Malmköping är ett trevligt ställe, pittoreskt med lite "gnosjöanda" tycker jag, det jäser nästan över av aktiva, engagerade människor och företag. Malmköping ligger också i Flens kommun så det är ingen längre sträcka flyttlasset behöver köras, ca två mil bara.

Scilla kommer nog nästan att känna sig som hemma. en gammal bekanting från Hälleforsnäs - Sigge Svamphund- flyttade till Malmköping för ca sex månader sedan och storfavoriten vad gäller hundpojkar, grannens storpudel, ska snart flytta dit han också! Åsså blir det ju fler tillfällen nu att "gå på stan" och glänsa som värsta snyggaste bruden liksom... Och ni vet väl att sådan matte, sådan hund?!



Vi var ju på hundläger i Malmköping i somras! Det var bla Sigge Svamphund med matte som ordnat det, här sitter de och väntar sin tur vid de olika balanshindren!



Här går Tyson igenom ett av hindren, det gällde att gå mycket sakta så att hunden verkligen fick tänka sig för och använda hela kroppen. Det låter lätt men det var förvånande att se hur många hundar som ville  "slarva" sig igenom och inte böja på kroppen! Scilla tyckte att jag var störtlöjlig som ville gå där...



Scilla älskar att umgås med andra hundar, hon är helt fantastisk att ha med sig, aldrig något krångel eller gruff!
Här är det en av de nya kompisarna på lägret - Kairi - som pausar hos Scilla!

Nästa inlägg hoppas jag att kunna visa några foton från nya lägeheten! Det lär bli "före" och "efter" för jag kommer att tapetsera om en hel del, nu är ALLT grått eller beige = inte min stil alls! Ha det gott tills nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Britt Marie o Rudi

Grattis till lägenhet i Malmköping! Äntligen löser sig den frågan för er. Jag kommer ihåg att du pratade om bekymret redan i somras på lägret. Kul för snygg-Scilla att ha gamla polare där också!

2011-10-24 @ 15:49:46
URL: http://wwww.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Jag och matte vet exakt var du ska bo. Men de håller ju åpå och grejar i lägenheten, ser ut som om de rustar.

Gjorde i alla fall idag när vi gick förbi.

Väldigt vad alla flyttar från hålan och hit nu!!!!!!!

2011-10-24 @ 22:07:11
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Marie Sandberg

Verkligen skönt att allt löst sig för er:). Det där blir kanonbra! Fina Scillerill får ju oxå träffa några av sina fina polare lite mer kan jag tro. Ta hand om er allihopa!

Kramis Marie och Whippetligan

2011-10-25 @ 18:08:45
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Så bra det låter med nya bostaden och kanske du kan påta lite i er lilla trädgård. Potatis kan man förresten odla i hink har jag hört. Hur går det med skolgång då? Ska alla barnen byta nu? Katterna får nya jaktmarker att se över antar jag. Jobbigt med flytt men det kommer att bli bättre och du kan styla på stan med Scillan. Kram på er alla tantolga

2011-10-25 @ 20:47:15
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Hej på er alla! Sigge - spanade du in rätt ställe? Vi ska bo på 19a, jag vet att de fortfarande renoverar på 19b...

Olga - nej, barnen behöver inte byta skola för pojkarna går redan i Malmköpings skola, där finns nämligen lite personal med specialkompetens!Och Tintin går ju i friskolan i Flen så hon får fortsätta åka buss, det är ungefär lika långt som hon har nu. Katterna får däremot helt riktigt vänja sig vid nya dofter och grannkatter!

Kram på er alla!!

2011-10-25 @ 21:47:48
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0