Underbara dagar.... 2011-10-01

... har det varit,är för allan del fortfarande vad det gäller vädret! Vilken höst! Helt underbart på alla sätt, långa promenader och te på trappen. Förra inlägget jag skrev var ju tänkt att inte bli så långt men se livet ville annorlunda! Alla de bilder jag planerat att visa allmänheten ligger i väntans tider så att säga och jag tänkte göra dem rättvisa idag. Men innan bildkavalkaden tar sin början så har jag några saker som måste luftas - dock icke långvarigt! 

Vi har planerat för och längtat väldigt mycket efter en valp, allt var bestämt och barnens ögon hade börjat tindra så där snyggt som man vill att de ska göra när det närmar sig jul. Det tänkta underverket var naturligtvis en whippet av förnäm härkomst och namnet skulle vara "Stella". Nu ville det sig inte bättre än att hanhundsägaren skattade en tävling högre än en kull valpar så när tiken höglöpte så fanns det ingen hanne hemma!!! Ingen valp alltså och vi känner oss väldigt ledsna och djupt besvikna över detta! Så nu blir det till att leta rätt på en annan liten raring och det kanske tar lite tid...

I torsdags blev jag uppringd av min blivande hyresvärd ( villan i Flen som vi redan skrivit hyreskontrakt på) som lät meddela att det plötsligt dykt upp en köpare så nu är huset sålt!!! Och Flens bostad startar rivningen av huset vi bor i nu om ca två månader... Så nu är goda råd relativt dyra här hemma, jag ska kolla på några lediga lägenheter nästa vecka och hoppas givetvis att någon av dom passar.

Imorgon är det klubbmästerskap i Whippetrace i Norrköping så nu laddar kapplöpningsmaskinen Scilla batterierna genom att sova hårt först i soffan, sedan i nya supersköna korgen och senare ikväll misstänker jag att hon tänker sova hårt och intensivt i min famn när jag njuter av någon film. Det är underbart att vara whippetägare!!



En av de mest rofyllda platser jag varit på, innergården till Julita friluftsmuseums kyrka!



Och vem kan väl undgå att fota denna intarsia på en byrå när man heter Uggla i efternamn?




Och så här ser Scillerillen ut på fotot som måste finnas med då man klarat licensen.



Här laddas batterierna på ett effektivt sätt. Superkorgen som bäddas om flera gånger per dag för att passa damens uppenbarligen mycket skiftande behov.



På väg genom trädtunneln... Snart är vi uppe på berghällarna som Scilla ääälskar...



Här är ett gammalt foto... Vi är hos Scillas gammelmatte ( uppfödaren Marie Sandberg) för att hämta hem våran alldeles egna, första, bästa, sötaste, snabbaste, vackraste hund!! Min dotter är mer än överlycklig! Tänk att få vara med å hämta hem en så fin liten valp!



Och tänk att en så söt liten valp kan se så anskrämlig ut på ett misslyckat foto!! Jösses...



En äkta skönhet täcker ögonen med en mask så att sömnen blir effektivare...


På promenad med både katt och hund. Nuförtiden så brukar fladdermusöronen lysa med sin frånvaro. På sätt och vis är det synd för det ser ganska kul ut....
Det var allt gott folk! Jag orkar inte sitta här inne när solen skiner så nu ska vi ut på en härlig promenad!!

Pussgurka och kramtomat på er alla!!!

Kommentarer
Postat av: Britt Marie & Rudi

Men så förskräckligt synd på huset där ni skulle bo så bra! Håller tummarna för att ni hittar något nästanlika bra åtminstone.

Hon är verkligen vacker , er Scilla men så synd att det inte blir någon valp i vinter.

Lycka till på rejset!

2011-10-01 @ 19:31:28
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Marie Sandberg

Men kära Nina! Får det verkligen gå till på detta sätt när du defakto har ett skrivet hyresavtal på huset??? Jag ställer mig väldigt frågande till detta och tycker absolut att du ska kolla upp detta rent juridiskt! Låter sinnes-sjukt (men å andra sidan - helt sinnesjuka ting händer ju hela tiden).

Sen kan jag bara skriva att det en 8 år lång vänskap försvann på dryga halvtimmen, och jag är faktiskt inte ett dugg ledsen över detta "fenomen". Jag och flera med mig har instiftat ett nytt ordspråk: "Där hundkappen går in går vettet ut"! STORT LYCKA TILL NU i morgon på KM:et! Jag hejar på att det blir en Mibisanar-avkomma som tar hem titel! Kram-potatis på dig och må "tävlingsmaskinen" göra så gott hon kan, dock med stort leende över hur "ordet" blivit så "poppis" på vissa bloggar efter detta;-). Tillåt mig le kära Nina! Tänk att det finns personer som så till den milda grad hänger upp sig på "ord" och helt enkelt inte mentalt "fixar" att hantera dom;-). Måste onekligen vara oerhört jobbigt att leva i en sådan tillvaro! Tack och lov att man har lite mer självrespekt och tilltro till sig själv:-).

Kramen - Marie

2011-10-01 @ 23:47:42
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0