Sexualundervisning i hemmet. 2012-09-07

Det är inte alltid så lätt det där med sexualundervisningen. Man vill som mor berätta och förklara men tonårssonen (den äldsta, jag har ju två nuförtiden..) är inte alltid så intresserad så då får man försöka hitta andra vinklingar som kan "hotta" till det. Tyckte själv att jag fick en snilleblixt häromdagen när vi låg i soffan och nös ikapp svårt anfrätta av en seg förkylning. Det visades en dokumentär om sexlingar. Hujedamig tänkte jag, vem gör något sådant frivilligt? Perfekt att se på detta och visa på fördelarna med kondomanvändning!! Nåväl, vi genomled en dryg timmes vrålande, blöjbytande, bråk, stoj, snor, bad och läggdagsprocedurer... Tyvärr var det så grymt effektivt att sonen, efter dokumentärens slut, vände sig mot mig och sa; "Du kommer aldrig att bli farmor, bara så  du vet!"
 
Förbaskat också....
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt Marie o Rudi

Haha, så kan det gå! Alldeles FÖR effektiv kondompropaganda där!

2012-09-09 @ 13:39:08
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0