Skam den som ger sig 2010-11-22

Nu är det tredje gången gillt för detta nya inlägg... Två gånger tidigare har jag skrivit så underfundiga och trevliga texter som sedan försvunnit ut någonstans i etern, jämrans internet. Inget blev sparat eller upplagt på bloggen, det enda som de fakto stannat kvar är några fantasifulla yttranden från mig som vrålades fram i pur upphetsning. Dessa ord är nu för alltid inlemmade i mina barns ständigt växande ordförråd. Nåväl, något personligt ska alla människor förhoppningsvis lämna efter sig. De ämnen jag på ett så förtjänstfullt sätt skrivit om var i korthet så som följer....

SJUKSTUGA- Efter att jag klarat av nio dagar med feber så fick jag några få dagar då jag kunde gå sköna långpromenader i skogen. Sedan började barnaskaran klaga på illamående och ont i magen. När så magsjukan var avklarad så kom feber, ont i halsen och rethosta... Jag kommer att få omboka deras utvecklingsamtal IGEN...

JULGARDINER- för första gången i mitt liv har jag lagt pengar på nya julgardiner. Vid uppsättningen av dessa så var hela familjen samlad i köket, ditlockad av nyhetens behag( där ser man hur ofta det byts gardiner i hemmet). Alla barn och djur kommenterade det hela med spridda kommentarer i stil med   -Åhhsååfiiint!! - Men mamma ska man inte vänta till själva julafton? - Jag är snuvig! - I år tycker jag att vi har en ren istället för tomte... -Ska man slänga de gamla gardinerna? - Får jag spela x-box? - Jag mår illa... - Vafaan morsan, det är ju bara rödrutiga tygstycken! - Mamma, jag kan se din mage!!   Scilla gick fram och tryckte in nosen i tyget flera gånger, hon gör så med allt som ska kollas- nosen ska tryckas in. Katterna upptäckte att gardinerna går ända ner till golvet vilket ger ett utmärkt utgångsläge för busiga kattklor...

WHIPPETNOSEN- Hon är rolig med detta, våran vackra hund. Allt nytt ska undersökas meddelst rejäla intryckningar med nosen. Av detta har hon kunnat dra vissa slutsattser som kan vara henne till nytta i livet.

Bra saker man kan göra med nosen
- Hitta frusen hundskit under snön, gott!
- Leta fram godis i soffan
- Undersöka gäster. Eller flockmedlemmarna...
- Kolla att det är sjyssta leksaker
- Känna vibrationerna i trädet när hackspetten är igång
- Blåsa bubblor i vattenpölar

Mindre bra saker att göra med nosen
- Trycka in den i terriern Olles rumpa
- Trycka in den i katten Stålis rumpa
- Köra in den i en myrstack och andas in
- Placera den vid tonårshusses rumpa när han är magsjuk

Man får bara hoppas att man själv är lika klok och drar nytta av de erfarenheter som livet bjuder på. 

    

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Alltså - allvarligt Nina:

Nu får du sluta skriva så jag viker mig dubbel av skratt! Jag fixar inte att hantera glädjefnatt/skratt både på jobb och när jag läser Din blogg på kvällarna! Det måste bli ett slut på det här och det bums. Det sägs att ett gott skratt förlänger livet, och jag börjar bli rejält orolig för att jag kommer med i Guiness rekordbok om sisådär 100 år som världens äldsta levande kvinna! Du måste lära dig att ta lite hänsyn! (Moahahaha).

Kram på Dig och kram till dom tre goa ungarna, nospuss till Scilla och hälsning till härliga katterna oxå (nöjer mig med en hälsning eftersom jag är lite allergisk mot katter och bara nyser om jag pussar på dom;-)).

Kram kram

Uppfödarmatte och vännen Marie!

2010-11-22 @ 23:05:01
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Kära glädjefnattsvän!! Vänta du bara tills min bok kommer ut! Inga hänsyn tas till tanter som aspirerar på plats i Guinnes rekordbok!! Har meddelat katterna att de inte fick några pussar, de hälsar att det är ok om du bara skickar lite gelemat till dom.

Kram Nina

2010-11-23 @ 13:17:55
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Marie igen

När förväntas denna smått hänsynslösa bok att publiceras måntro? Hur ska det gå att läsa en HEL BOK av författarinnan Uggla (skratt).

Ser fram emot det, verkligen!

Kram Marie

2010-11-23 @ 17:43:09
Postat av: Olga Sandlund

Jag har alltid undrat varför man ska gå på tivoli! Tivoli finns alltid när dig när man umgås med katter och hundar och underfundiga barn.



Det är ju alldeles underbart när man som du har förmågan att se storheten i det lilla. En bok? När? Vill ha!! Tack för härliga skratt!



Hälsningar Tantolga

2010-11-23 @ 23:50:27
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Exakt när boken kommer att finnas till allmänhetens förfogande är svårt att säga, jag hoppas på nästa sommar/höst. Det hela beror på tillgången på nakna rumpor...tolka det hur ni vill!!! ;-)))

2010-11-24 @ 22:22:30
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Marie Sandberg

Hmmm, låter som det är bäst att se till att ha rejäla doningar till byxor på sig när vi ses härnäst;-)))).

Anar "Ugglor" i mossen!

(haha, nu fick jag allt till det - skratt)

Kram kram

Marie och Company

2010-11-25 @ 19:27:06
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Carin

Ha, ha, fantastiskt roligt - som vanligt! Känner igen det där med att trycka in nosen, för Perla gör EXAKT likadant! :-)

Varma hälsningar från Carin!

2010-11-26 @ 16:19:51
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0