Tävlingsbloggen!!! 2011-12-05

Jepp, nu är den här!! Och ha nu den goda smaken att inte bara scrolla ner och skriva in namn och adress inne på "kommentarer" utan ta å läs bloggen också!

Tävlingsinstinkten finns ju lite i var och en av oss, det är väl en kvarleva från gamla tider då vi var mer beroende av snabbhet, nya lösningar och klurighet för att överleva. Nu överlever de flesta av oss utan att kunna prestera någonting i tävlingsväg. Igår spelade hela familjen "Geni", Tintin och Eddie i ett lag - de fick alla barnfrågor och jag och Douglas var ett lag - vi fick alla vuxenfrågor. Det är ju tänkt som ett sällskapspel men det hela urartade ganska snabbt till en tävling. En väldigt ojämn sådan. Barnfrågorna var i stil med -"Vilket barnprogram förknippas med en grön drake?" medan jag och Douglas förväntades veta -" I vilken stad sitter Nils Ferlin staty på en parkbänk?" och -"Vem uppfann skeppet Monitor?". Jag skäms nästan över att jag inte kunde svaret om Nils Ferlin (Filipstad) men skeppet "Monitor" har aldrig korsat min väg tidigare så där var okunskapen kanske mer ursäktad ( det var John Ericsson).

Medan jag och Douglas kämpade förtvivlat för minsta lilla framgång så gick det desto lättare för de andra småglina. De svarade rätt på nästan allt. Bland de svårare frågorna de fick var -"Var jobbar Staffan i Staffansvisan som man sjunger till lucia?" Douglas levererade i all hast en egenhändigt tillyxad teori om att det nog var ICA eller slakthuset men de yngsta invånarna i hemmet genomskådade listen och levererade rätt svar. Vi förlorade stort. Det är nästan pinsamt för oss vuxna ( nåja, en vuxen och en tonåring) men å andra sidan så har Tintin och Eddie ny svikt i sina steg...

Nu ska jag gå och möta min dotter Tintin, hon har suttit på bussen som i sin tur suttit fast i en rejäl kö - det har tydligen skett ett rån i Katrineholm och polisen har stoppat all trafik och genomsöker alla fordon - så hon är lite upprörd. Lycka till nu alla trogna läsare! Först till kvarn....

 

Full fräs på tävling....



... kan ge resultat! Scilla på tredje plats i tikarnas A-final i årets klubbmästerskap! 

Kommentarer
Postat av: Sigge Svamphund

Jaha, vad vann jag????????

Snacka om polispådrag!

Jag o matte åkte från Eskilstuna och blev omkörda av typ tre miljoner plisbilar.

Poliser på tomterna vid Bäckåsen, k pistbeväpnae poliser i rondellen innan Statoil och polisbilar på varenda gata

2011-12-05 @ 16:35:02
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Sigge Svamphund

Glömde bort bland alla rånare.............självklart läste jag bloggen,..........

Vad säjs om dejt i veckan kanske????

2011-12-05 @ 16:36:25
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Katarina Uggla

Jepp, Sigge, du vann!!! Jag får väl överlämna vinsten personligen, det känns fånigt att posta hela paketet när det ska bara två kvarter bort....

Grattis!!! Å allt sånt från Nina o Scilla Räserråtta

2011-12-05 @ 18:30:02
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Rudi

Vi bara njuter av Snygg-Scilla så länge!

2011-12-05 @ 21:48:53
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

WOW jag vann!!!!!!!!!!!!!

Kan nog gå de där tvåhundra meterna och hämta min vinst, bara att hojta när det är nån hemma

2011-12-06 @ 08:42:56
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Olga Sandlund

Ja det är bara att hjärtligt gratulera Sigge Svamphund till det årliga priset! För mig är det en vinst varje gång att läsa misscurlysues blogg. En mycket sedelärande och upplysande blogg om vardagens små och stora äventyr. Allt presenterat och förpackat i förundrans glittriga omslag dekorerat med humorns förlösande band och rosetter. Tack för trevlig läsning. Kram Tantolga

2011-12-06 @ 16:29:33
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Marie Sandberg

Grattis grattis Sigge Svamphund:-).

Allt gott från Motala!

Hälsningar Marie

2011-12-08 @ 18:54:54
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Katarina, Nanna & Leia

Tack för besöket på bloggen! Hoppas dottern har repat sig.

2011-12-09 @ 07:00:17
URL: http://hunddagboken.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0