Allt ditt är mitt... 2011-01-03

...och allt mitt är mitt!! Det är Scillas motto för det nya året! Hon har den sista tiden uppvisat en väldig benägenhet att stjäla, hon försöker inte ens dölja det! När vi är hos bästisen Ida ( mina föräldrars labbtik) så tar hon inför helt öppen ridå en tur runt i huset och allt som bedöms vara av värde i ett whippetliv samlas ihop till en hög på Idas favoritfilt. När så högen nått en sådan nivå att labradoren börjar sucka så lägger sig Scilla där och ser märkvärdig ut.

 Om någon, labbe eller människa spelar ingen roll, försöker sig på att norpa någon av dyrgriparna med motiveringen att även Ida ska få leka så sträcker hon på halsen, ser väldigt förnärmad ut och försöker på alla sätt behålla "sina" saker på filten. Om Ida lyckas få tag på någon sak och joggar iväg så är Scilla snabbt på benen och startar en dragkamp för att återbörda föremålet till filten å det snaraste. Nu är det ju en gång för alla som så att en whippet har inte så mycket att sätta emot en labrador i en dragkamp så hon får vid dessa  tillfällen smaka den bittra smaken av nederlag.

Inte är hon så mycket bättre här hemma när det kommer fyrbenta gäster, ingen får röra något!! Hon är ingen ilsken hund så man ser enbart på hennes mimik att hon finner det djupt upprörande att en annan hund ens kan tänka tanken att nosa på hennes tuggben! För att inte tala om den platta tvättbjörnen eller hennes lila teletubbie!! Hon är aldrig aggresiv men hennes tonårsfasoner hoppas vi slippa snart...

Barnen och jag har nu startat nedräkningen till våren!! Snart är det dags för Scilla att ta sin tävlingslicens och det är något som vi alla ser fram emot!! Då kan Scilla använda sitt nya motto till att samla framgångar istället...

GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR VI ER ALLA!! Vi kanske ses på tävlingsbanan... 
 

Kommentarer
Postat av: Marie S

Hej syster Scilla,

Kul att Du verkar lika påhittig som jag själv är:-). Oss syrror emellan så är det faktiskt lite roligt att reta matte. Klart vi syns på tävlingsbanorna framöver, men först och främst ska vi ju träna lite ihop innan säsongen drar igång. Ska bli kul att springa efter trasen igen.

Vovv vovv från syster Sara

2011-01-04 @ 12:52:23
URL: http://mibisans.se
Postat av: Katarina Uggla

-Kan knappt bärga mig!! kan jag tänka mig att Scilla tänker! Den jämrans trasen är ju alltid bara PRECIIIIIS framför nosen... Undrar om blåbäret Perla oxå ska prova?

Förväntansfulla yl från syrran Scilla

2011-01-04 @ 22:39:27
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Marie S igen

Jag tror säkert att syrran Perla kommer få prova på vid tillfälle vid Södertälje-sektionen framöver. Och kanske kanske blir dom sugna på att försöka ta licens oxå också och kanske kanske tävla lite grann framöver:-). Det är ju en riktigt lovande race-kull så hur kul skulle inte det vara på en skala. I så fall vore vi sex kullsyskon av sju (och kanske till och med sju stycken av sju - då matte lovat ta med syrran Rheingold som bor nästgårds oxå till tävlingar) som skulle få springa järnet efter trasen - det vi älskar mest av allt vi Mibisanare:-))))

Vovv vovv igen från syster Sara

2011-01-04 @ 23:16:41
URL: http://mibisans.se
Postat av: Olga Sandlund

Vilket litet ego! Jag kan känna igen tendensen hos min lilla MM men hon har ju ett sjå med att hävda sitt ego gentemot de andra i flocken men medels skarpa skall kan hon ibland lyckas ta någons annan egendom och göra till sin. Vi ses på banorna i sommar.



Märta-Mai skickar hälsningar till Scilla. Tantolga

2011-01-06 @ 23:19:10
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Perla

Tjena syrran! Gammelmatte Marie har alldeles rätt, i vår ska vi göra ett besök på racingbanan, och se om det kan vara något för oss! Så får vi se om jag antar din utmaning se´n... ;-)

Puss från Perla!

2011-01-08 @ 21:38:54
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0