Om en köpman gråter... 2011-06-13

... av glädje så är det för att jag nyss klivit ut ur butiken med en betydande del av sortimentet under armen och i diverse påsar. Jag är stolt över denna min förmåga att på så sätt hålla världsekonomin i rullning. Denna helgen var jag i Stockholm och det kan jag lova att det rann strida strömmar av glädjetårar utmed trottoarkanterna i de centrala delarna av Svea rikes huvudstad. Det finns goda möjligheter att några butiker kommer att nyanställa. Det är åtminstone vad man kan tro att de siktar på när man ser priserna. Fast i gengäld så äter man en billig och god lunch om man går ner i Hötorgshallen och köper ett pitabröd med valfri fyllning, brödet tar man med sig ut och sätter sig på lämplig plats för att njuta av maten och den stora variationen som mänskligheten visar upp i all sin prakt. Platsen bör oxå väljas med största möjliga hänsyn till stadens bestånd av duvor. De måste kunna hålla dig under uppsikt och avgöra om det är värt mödan att norpa åt sig en bit eller två...

Denna räd i butikerna utfördes tillsammans med en för mig mycket kär väninna. Hon är något mer ekonomiskt sinnad än vad jag är och mitt skoköp åsågs med största skepsis från hennes sida, butiksbiträdet däremot verkade nöjd med mina bristande kunskaper angående debit och kredit. Själv är jag så oändligt nöjd för hur ofta kan en kvinna med ständigt svullna fötter som dessutom vrålar-"nej tack!" till högklackat hitta något riktigt snyggt och bekvämt? Till nya, högklackade skor krävs även kläder så jag inhandlade raskt en kjol, en blus, en till något skirare blus och en kavaj med brodyr, en tunika. ett glasfat och en liten lykta. Vad lyktan och fatet har med själva skorna att göra är ännu något oklart. Ren ska man ju vara när man använder sina nya kläder så lite duschcreme slank med.

Min kära väninna såg framför sig hur jag skulle tillbringa resten av sommaren i ekonomisk misär och bestämde sig för att på något litet sätt hjälpa... Det gjorde hon genom att skänka mig en hammock för två, ett vackert halssmycke, tofflor, en glittrig topp och sköljmedel. Exakt hur dessa attiraljer ska hjälpa min ekonomi till det bättre är höljt i dunkel men vad annat kan jag säga än TACK KÄRA DU!! Vilken mysig helg vi haft tillsammans!

Som det modelejon, tillika bloggare, jag numera är så ska en del av kläderna förevisas på bild. På bild finns även Scilla Matvägrare och gamla bekantingen huggormen som idag låg på exakt samma ställe som då jag trodde att Scilla blivit biten...



Bara vackra ting! Och nu över till någonting heeeelt annat....



Jag kröp så nära jag kunde, här har ormen börjat resa upp huvudet och väser. Tänk att moder natur rymmer så många olika livsformer!  Fast de flesta är trevligare än giftormar tycker nog jag...



Det här fotot är mer vilsamt för ögat! Barnen blev glada när de fick se att snart kan man äta smultron. Om man inte är rädd för dvärgbandmasken förstås... Och visst är ogräs vackert?



Nu är vi på väg till bergsknallarna! En favoritpromenad för både folk och fä... Kom nu matte, skynda dig!




Äntligen på plats, här kan man springa!! Inga larviga ormar eller en matte som stapplar omkring i konstiga, nya skor. Undrar om älgen varit här igen och lämnat kvar något gott att äta?!  

Kommentarer
Postat av: Sigge Svamphund

Det är gott om huggormar i år tydligen.

De där bergen kä'nner jag igen.

När lägret är då har jag och matte precis flytta härifrån.

Ska bli såååååååååå skönt att bo i Malmköping istället för här.

Så de ska riva ert hus, då blir nuvarnade grannens son också i behov av ny lägenhet då

2011-06-15 @ 17:04:45
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Marie Sandberg

Jisses, att du vågade gå så nära "huggisen":-O.

Ser ut att vara en rejäl rackare oxå!

Hoppas få se dig vid tillfälle i dina nya kläder och se vad hon shoppat i 08-stan:-).

Kul på träningen i kväll, nu får Scilla ladda för sin premiär i midsommar på WR-banan:-)



Kramar Marie

2011-06-15 @ 22:13:25
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Hoppsan vilka pjuck! Skulle aldrig gå på mig men du är väl en askunge innerst inne. Jasså hon matvägrar den lilla damen det kan inte vara så att hon är inne i en period efter löpet. Jag tycker tikar kan bli "konstiga" före och efter löp. Vilken orm! Vilka nerver du måste ha.

Jag åkte från träningen för jag fick plötsligt riktigt ont i huvudet. Det började så smått på styrelsemötet men ökade under kvällen. Nu mår jag bra. Så roligt att Scilla är klart för tävling. Det blir spännande i midsommar! Kram Tantolga

2011-06-16 @ 18:43:23
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Carin

Hej kära Nina!



Ber om ursäkt att jag är så uselt dålig på att både blogga och kommentera just nu, men är inne i en av de tuffaste perioderna hittills i mitt liv. Om inte Marie har berättat får du hälsa att hon gärna får göra det, för jag skriver helst inte om det än.

Njöööt för fullo av pionbilderna, sickna skönheter! Och ett liten sak tror jag kanske att jag kan bjuda på också, nämligen vad du ska ha hamock, ljuslykta och fat till: självklart bjuder du in den trevliga väninnan tillsammans med några andra trevliga väninnor, sitter i hammocken (i din nya fina kläder), tänder ljuslyktan, dricker champagne samt bjuder på vindruvor eller annat smask från det vackra fatet!

Många kramar från Carin!

2011-06-22 @ 20:06:02
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0