Sysslolös? NEEJ!!... 2011-06-08

... I den här familjen står tiden sällan stilla. Det gör det väl kanske inte i någon familj men jag tycker nog att det känns lite extra här hos oss. Ständiga drabbningar med skolan och andra myndigheter, en hyresvärd som nu en gång för alla fattat beslutet att låta riva "vårat" hus, två av mina barn har det väldigt jobbigt just nu och låter omgivningen få veta om det plus att ett barn har fått svårt att sova. Tydligen hänger det ihop med autismhandikapp, hjärnan producerar inte melatonin så det behövs ett dagligt tillskott precis som insulinet för diabetiker. Så, ja, jag har att göra.

Ljuspunkter då? Självklart finns det sådana i mängd!! Om ni bara visste hur underbara mina barn är, gosiga, snälla och roliga! Och så har vi ju våra fyrbenta familjemedlemmar som sprider glädje( och hår...) omkring sig! Dessutom så har jag äntligen köpt mig en ny bil så nu kan jag färdas längre sträckor utan att ringa å kolla upp verkstäder i förväg!! Och det, gott folk, är i sanning något att glädjas åt!

Scillla hade närkontakt med en huggorm idag, som tur var så klarade hon sig från att bli biten! Jag såg i ögonvrån att hon hoppade högt upp i luften, snurrade runt och landade en liten bit ifrån ormen. Jag vrålade i ganska ordentligt åt henne när hon ville fram till den och då blev hon lite orolig och började slicka sig om munnen... fast jag visste ju inte om slickandet berodde på ett bett så det blev hemfärd direkt. Veterinärkontakt togs och det var min gamla bekanting från Tjeckien som glatt svarade. Allt verkar vara rena nöjesfältet för honom, så även idag då han frustandes av skratt sade att Scilla säkert skulle pipit till om ormen lyckats få in en fullträff. Jag inflikade lite fint att jag själv blivit biten en gång utan att märka något men det meddelandet resulterade enbart i en ny skrattsalva som avslutades med orden -"Men whippets har ju inget underhudsfett!!" End of discussion...

Lyckades få med kameran på promenaden igår och fick några fina foton som här förevisas allmänheten;





Jodå, det finns en kamouflerad whippet där någonstans...



Fullt ös...



Sötaste blånäsan i världen...



... och finaste blå bilen i världen. Iallafall enligt min dotter som pussade instrumentbrädan av pur glädje över nya bilen. Så ser den alltså ut, våran Ford Mondeo Ghia!



Någon annan som är söt är Sammy när han håller koll på reviret. Sommartid kan det bekvämt övervakas via det öppna köksfönstret, blott ett par kliv från matskålen... Ack du ljuva sommar!

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Kära vän Nina,

Förstår att du har fullt upp med tråkigheter med myndigheter, skolan, hyreshuset som ska rivas och dom tre härliga barnens dilemman dom fått med sig i livet. Jag imponeras stort av hur du håller modet uppe och hur du hela tiden tar kamp för det enda rätta!!!! STORARTAT!

Skönt värre att du inte fick en huggormsbiten Whippet-käresta på halsen oxå mitt upp i alltihop! Scilla är så otroligt rar och bilen är ju inte så tokig den heller med sin blå-metallic färg:-)

Kramar i massor från ett - för tillfället - "lugnt" oväder med all åska och regn..........

Kram Marie

2011-06-09 @ 21:49:44
URL: http://mibisans.se
Postat av: Olga Sandlund

Hejsan!

Kampen mot kommuner och andra myndigheter kan ta musten ur den bäste. Så fin hon är Scilla på bilderna och så Sammy förstås. Hur ska katterna förstå det här med rivning och förstöra bästa utsikten? Din veterinär verkar va en typ för sig men min är inte bättre. När jag var där sist skojande han med mig och för att understryka hur rolig han va slog han mig i huvudet med receptblocket. Vem vill gå till veterinären i onödan? Pussa på bilen från mig också. Kram Olga

2011-06-10 @ 07:12:06
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Ni är för goa med alla uppmuntrande ord! Tack!! Och jag lovar att pussa bilen från dig oxå Olga!! Jag är övertygad om att den drarmindre soppa efteråt...

Kramar till er båda från Nina

2011-06-12 @ 23:42:00
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0