Tiden går fort ibland! 2011-10-16

Detta uttryck kan jag med mycket gott samvete ha som överskrift idag! Det brinner i knutarna vad det gäller att lösa detta med boendet... om några veckor startar rivningen av "vårat" hus och än så länge har det inte blivit någon bra lösning för oss. Men skam den som ger sig, jag har stor tilltro till att allt löser sig till det bästa! Fast det börjar kännas stressigt. Det verkar i dagsläget som om vi får fortsätta bo i lägenhet och om det de facto blir så så tänker jag mig att hyra en sommarstuga i närheten där vi kan njuta av trädgård under sommarhalvåret.

Finaste lillhussen är ordentligt sjuk, det har han varit ett bra tag nu och är idag inne på sitt tionde dygn med feber, flera läkarbesök har det hunnit bli för att kolla lungorna men som tur är så finns det inte tillstymmelse till lunginflammation. Han har en seg virusinfektion så det är bara att vänta ut eländet, inget pencillin hjälper och han är för övrigt allergisk mot det. Många, många filmer har passerat i revy för han har inte ork till annat än just tv-tittande. Scilla och Stålis turas om med att vara vårdare, ibland hjälps de åt och tar upp halva soffan till Eddies stora förtrytelse. Fast de fyrfota vårdarna tar inte illa upp, de förstår att han förmodligen yrar när han påpekar att han knappt får plats och stirrar förstående på honom innan de somnar om.

Jag njuter i fulla drag av den makalösa hösten! En klarblå hösthimmel som fond till gula björkar och orangeröda lönnar är en sann njutning för öga och själ!! Häromdagen var det så svalt på morgonen så att isen låg kvar när vi gick morgonpromenaden och Scilla fick ett gyllenne tillfälle att fälla upp parabolöronen och peta på isen med tassar och näsa! Till hennes stora förtjusning så gick isen sönder med roliga små ljud och hela pölen förvandlades strax till en sörja... Det var också skoj för då fanns det ju en mycket bra anledning till ett tokfnattrace på whippetvis... Då gick det undan ska jag säga!

Idag mötte vi terriern Ludde på morgonsvängen och som tur var så fanns kameran med! Så idag erbjuds alltså några foton på denna charmerande lilla gentleman! Det glädjer mig mycket för Ludde är på sin ålders höst nu och har ganska ont i benen vissa dagar så han finns kanske inte med oss så länge till. Han bestämmer allt på sina promenader vilket kan se ganska skojigt ut då han släpar med sin likaledes åldrade husse i rent svindlande hastigheter runt knutar och stigkrökar ( svindlande hastigheter för de två herrarna, vi andra yngre medmänniskor skulle inte ha samma problem) , ibland bestämmer han sig för att vila en stund och då gör han det, mitt på vägen i en kvart ungefär... Och absolut ingenting kan få terriern att ändra sig eller flytta på sig. Han är en stor personlighet precis som sin husse, möts vi så får jag vika en halvtimme till prat men det gör jag så gärna för den gamle rektorn har mycket skoj att berätta. Idag fick jag till exempel veta allt om den homosexuelle kantorns släktband i Dorothea, det ni!



En sann gentleman i terrierkostym!



Visst syns det att detta är en hund med stor pondus?



Vackert vackert...



Bättre omvårdnad än så här går inte att få. Tålmodigt ligger hon där timme efter timme och njuter i fulla drag av att det hela tiden finns någon i soffan. Precis så ska nog hundlivet vara enligt henne! Fast det är klart, ett å annat avbrott för spring i skogen är ju inte fel....




Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Hoppas det löser sig för er med boendet snart. Vilken trist historia när du skrivit kontrakt på hus att hyra och allt som sedan gick i stöpet:-(. Önskar Eddie snabbt tillfrisknande och stora kramen till hela familjen - två som fyr-benta! Nospuss till Scilla från gammelmatte.

Kram Marie

2011-10-16 @ 20:08:36
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Britt Marie o Rudi

Men stackars lillhusse, vilken långdragen historia. Tur att Scilla trivs som vårdare i soffan. Klart hon måste ut och springa ibland.

Det där med boendet låter ju nervöst, tycker jag. Men du verkar ju känna tillförsikt att de ska lösa sig.

2011-10-16 @ 21:26:57
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Olga Sandlund

Stackars lillhusse! Han ser verkligen inte kry ut men Scilla verkar inte oroa sig utan vänder det till något positivt. Dock tror jag Scilla också innerst inne hellre såg sin lillhusse uppe på benen och i sitt vanliga jag. Jag är också övertygad om att boendet kommer att lösa sig på bästa sätt. Oh den terrier med husse det verkar såå mysigt. Jag älskar ovanliga berättelser och att få bli överaskad. Lycka till med allt nu!! Varm kram Olga

2011-10-16 @ 22:10:32
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Tack för stödet ang boendet! Och Olga, jag försöker skriva kommentarer på din blogg men det är helt kört sedan en tid tillbaka!Det går bara inte! Jag läser den dock med stort intresse och dina bilder är så fina!Äveb de sk misslyckade..

Kram på er alla!! Och en hel del svansviftande...

2011-10-17 @ 10:59:34
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Hej igen! jag förstår inte vad det är som gör att du inte kan skicka kommentarer på min blogg. Inställningen har jag inte ändrat så det är ett mysterium. Nu vill jag snart ha rapport om lillhusses hälsa. Hoppas att han har repat sig från den elaka sjukan och att ni andra har klarat er utan förkylning. Kram Olga och gänget på Bruksis

2011-10-19 @ 18:10:40
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0