Fullt ös.... 2011-10-28

... är det just nu, alldeles på riktigt! Flytten är i full gång, imorgon bitti kommer några hjälpsamma människor och packar det sista och sedan ska vi bära in allt i hyrda släpkärror, för att strax därpå bära ut allting igen på ny adress. Det kommer säkert att gå väldigt bra och jag ser verkligen fram emot att komma iordning på nya adressen, det är verkligen en fin lägenhet. Allt som behövs är lite färg på väggarna - jag har svårt för kompakta massor av beige och grått så färghandlarn på orten lär bli överlycklig över mängden färg som jag, antar jag, måste betala för. Två val är redan klara - köket blir hysteriskt ärtgrönt med fondtapet föreställandes blommor och fåglar och vardagsrummet blir till min tonårssons oförställda förskräckelse rosa.

Nu har jag inte tid för detta skrivande längre, jag ville bara visa att jag lever och har hälsan! Ny lägesrapport kommer om några dagar, då kanske med lite foton. Vill inte lova för mycket, vis av tidigare erfarenhet vad gäller leta-efter-saker-man-vet-finns-i-ens-ägo-i-flyttkartongerna....

Scilla ska få bo hos bästisen Labradoren Ida över helgen, det blir lugnast för henne så tror jag. Katterna har fattat vad som är på gång - de har ju varit med förut - och de springer runt som små osaliga andar. Det brukar kunna bli lite jobbigt första veckorna innan de får gå ut igen, de för ett himla liv dag som natt och är oerhört krävande på många sätt å vis men till slut finner de ro! God natt gott folk!

ps. Har du inget att göra i helgen så är du varmt välkommen att assistera! Vi uppskattar särskilt starka armar och ett gott humör! ds.



Inte lätt att flytta på.... Varken katten Sammy eller gamla sekretären...



Stålis har en imponerande volym när han skriker, det kommer vi att påminnas om de följande veckorna!



Och Labradoren Ida får agera avlastningsfamilj åt Scillerillen... det brukar gå väldigt bra, iallafall enligt Scilla som raskt tar över Idas korg var gång vi åker dit!


Kommentarer
Postat av: Rudi o matte

Lycka till med flytten! Så skönt när ni äntligen är på plats! För att inte tala om så skönt när ni äntligen kan få släppa ut skrik-katterna :-)

2011-10-29 @ 22:28:56
URL: http://wwww.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0