På begäran... 2011-10-19

... så kommer en kort lägesrapport från sjukstugan! Eller före detta sjukstugan ska jag väl skriva för Eddie är idag nääästan feberfri, precis på gränsen bara! Men han är fortfarande väldigt trött efter hela tolv dagars feber! Vi andra hade nog den här förkylningen för några veckor sedan men vi klarade oss med "bara" en veckas feber.

Imorgon ska jag spana in en lägenhet i Malmköping och jag förutsätter att vi får den. Det går ju i princip att räkna ner med hjälp av timmar istället för veckor tills att huset rivs... eller vänta nu!!! Hoppsan, Flens bostad har ju hittat någon som vill hyra hela huset!! Så vi trogna hyresgäster slängs ut med motiveringen att huset ska rivas men sedan dyker invandrarverket upp och tror sig ha hittat en finfin lösning! Snacka om att jag fick ett rejält raseriutbrott när jag läste det i tidningen igår...

 Rektorn för Flens Kristna Skola( där min dotter går) skulle nog ha svimmat om han befunnit sig i närheten, eller kanske han skulle rusat fram i tron att han nu äntligen hittat någon att försöka frälsa?! Fast just då var jag inte särskilt mottaglig för Herrens ord, inte mottaglig alls faktiskt. Just då stod jag och övertygade omgivningen om att Hin Håle själv nu befunnits existera, faktiskt så pass nära som här i Flens kommun och att vissa bevis fanns att anföra i saken. Jag använde mig givetvis av en djup och stark röst som hördes vida omkring och jag var så inne i mitt anförande så att ingen skulle ha kunnat avbryta mig. Halleluja!!

Våra djur då? Nja, det har ju faktiskt varit lite fuktigt i luften så katterna vägrar gå ut och whippeten likaledes med motiveringen att tassarna blir våta. Fast när hon väl tvingats ut av mig så går det bra att springa och busa som vanligt. Fast inte lika länge... Katterna sitter i fönstret och tittar medlidsamt på kundkräket som tvingats ut, de klarar till och med av att vara sams en liten stund. Under vinterhalvåret förvandlas Stålis till innekatt, det är under största möda och mycken list som jag lyckas få ut honom en stund då och då. Sammy är det annat krut i, han vägrar att vara inne på nätterna hur kallt det än är.

Om bara några dagar är det exakt ett år sedan den första snön föll här hos oss, sedan låg den kvar hela vintern!!!



Det finns ju en del roliga saker man kan göra när snön ligger tjock...



Och visst är det vackert men...



... det här är ändå vad jag trivs bäst med!



Den här typen slipper man helst! Scilla och jag trivs mycket bättre med kompisen Rådjurssteken...



Häromdagen sprang hela rådjurssteksfamiljen upp bara tre meter bakom Scilla men hon tittade bara! Det fanns annat mycket mer spännande att nosa på. Bland annat lämningarna från en svampplockare som blivit nödig i skogen....



Sammy



Stålan



Scilla sex månader gammal.

Kommentarer
Postat av: Sigge Svamphund

Var här ska ni kolla på lägenhet?

Kan meddela att här är bara SÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket bättre än hålan H-näs.

Hela huset till Mig verket jo,jo blir säkert såååå bra. Stackars alla som bor kvar i Hålan

2011-10-20 @ 09:07:21
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Sigge Svamphund

Ha,ha vet precis var ni ska bo, bara ett stenkast från mej.

Typ jag passerar där tämligen ofta på mina kortare rundor.

Visst kan jag visa dej bra rundor här, finns massor.

Bara att hojta

2011-10-20 @ 21:01:01
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Sigge Svamphund

Kom på en annan sak.

Du som verkar gilla att odla, här i perfekta Malmköping kan man få en odlinglott alldeles gratis!

Matte håller på och gräver på sin och det finns lediga platser. Bara tänkte om du vill odla i vår.

Men det där kan matte visa när ni flyttat hit

2011-10-20 @ 21:39:40
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Olga Sandlund

Hejsan! Så skönt att lillhusse repat sig. Var det inte influensa han hade då? Malmköping jamen jag sa ju det – det kommer att ordna sig. Ruttet av Flens kommun att ställa till med allt bekymmer för så många men det finns en mening med allt tror jag. Jag har full förståelse för utbrottet i alla fall och jag tror till och med att Herren skulle ha uppmuntrat det. Personliga katter du har och en alldeles särskilt vacker liten vovve. Kram Olga

2011-10-22 @ 22:28:53
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0