Halloween!!! 2012-10-27

 
Hela våran familj ääääälskar halloween!! Det är verkligen jätteskoj att skrämma slag på allt å alla! Det piggar verkligen upp så här i höstmörkret när småbarn rullar ögonen utåin av ren skräck på grund av mig. Lite godis ska vi koka, mina barn och jag, och vi delar INTE med oss!! HAHA! Ikväll är Tintin iväg på halloweendisco utklädd till sjörövare, jag har sett en å annan dracula vandra på byn med ett fast grepp om sin mammas hand på väg till discot.... Jag tycker det är riktigt skoj!
 
Själv har jag lite till att fundera på inför utklädning av min ädla lekamen, jag har ju en titel att försvara! Vann ju pris förra gången för roligaste utstyrsel... Då var jag ett träd med fågelbo på huvudet och en hund som kissade på mig (hunden var en leksakshund från min dotters mycket digra samling, jag sydde fast den på byxbenet) och med denna naturtrogna tolkning hoppades jag skrämma vettet ur värdparet som tidigare under året sågat ner varenda träd på tomten med stridsropet "- Fyfan! Inga djävla löv att kratta upp!!" Jag tolkade detta som ett uttryck för att de i själva verket var livrädda för naturliga ingredienser i sin närhet och tänkte att "nu månde de bäva...."
 
Tidigare år har jag bla varit utklädd till en fjäril som blev uppäten av en groda (jag gjorde STOR succe med den) vilket föranledde folk att kalla mig "grodan" i flera år... En å annan häxa har det väl blivit..Jag minns nu att för många år sedan var jag en ko med juver å allt!  Men nu i år vill jag prova något nytt, vi får se vad det blir. Kanske kan jag få lite tips via era kommentarer?
Den makalöst skräckinjagande whippeten i hemmet - med pumpa och matchande laserögon...
 
Å denna vackra padda kanske platsar bra i dagens inlägg? Den satt utanför våran dörr förra veckan... Förresten, de av er som följt bloggen ett tag kanske minns denna? Jag kröp så nära så att den började väsa innan jag knäppte av fotot!!
 
Hehehhe... Hoppas ni rös till ordentligt nu!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Men hallå bättre kan du! Jag blev full i skratt och det var väl ändå inte meningen? Jag älskar paddor för visst är det två paddor på bilden? Whippet med laser-ögon var ju i och för sig lite skrämmande men jag vet ju vem som döljer sig bakom dessa ögon och då smälter man ju bara av uppenbarelsen. Tips vad ska man tänka då- hmmm. Hmmm, tänk, tänk. Nu vet jag!! Jimmy Åkesson i folkdräkt det ryser i alla fall jag av. Kram Olga

Svar: Ja du Olga även jag ryser väldigt av lilla herr Åkesson. En riktigt otäck man. Nä, det var bara en padda på bilden...om inte min skugga syns förstås!!
Katarina Uggla

2012-10-27 @ 00:15:07
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Marie Carro

Underbar läsning o bilder, jag är ju ingen som vill klä ut mej men tycker det är kul att se andra :)Har du inga bilder du kan lägga ut så jag kan se dej? Har visseligen bilder i huvudet men foto hade varit kul :)
Kramiz Marie

Svar: Ska försöka ragga lite foton av andra för märkligt nog har jag inga själv... Kom på att jag oxå varit utklädd till en svart hiphopare - en mycket effektiv förklädnad! Det fanns några rasister på den festen å de blev alldeles paffa.... Ha!
Katarina Uggla

2012-10-28 @ 11:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0