Raka rör.... 2012-10-09

Nu i helgen klarades Norrköpings Whippetrace Klubbmästerskap av och min vackra Scillerill sprang på mindre bra tider men lyckades ändå komma trea i A-finalen!! Glädjen stod högt i tak och vi fick med oss finfina värdefulla priser hem, nämligen en lila mugg, rosa hundbajspåsar och hundgodis. Förutom detta så följer givetvis evig ära och berömmelse nu i våra fotspår!  Dagen avslutades med fantastiskt god smörgåstårta tillsammans med alla klubbkamraterna, många av dom kommer vi inte att träffa på länge nuj (ag har i princip bestämt mig för att byta klubb nästa år - det är långt till Norrköping och det finns en bana i Södertälje - mycket närmare)  Hur som helst - STORT GRATTIS till alla oss som var på plats - vilka fina hundar vi har allihop!!
 
Prisutdelningen...På första plats "Gissa" (Mibisan's Miss Chiquitita, Scillas mamma är mormor till henne!) andraplatsen gick till "Molly" (Axrace's Caffe Noisette som ser ut att vilja pussa husse!) Tredjeplatsen TATTAAA!! Scilla (Mibisan's Miss Curly Sue - vackrast i hela världen!) och på fjärde plats "Märta-Maj" (väldigt söta lilla Hot Isle Marimba) Detta är då tikarnas A-final, är du nyfiken på övriga hundars resultat så gå till Norrköpings whippetrace hemsida!
 
Bildkvaliten är inte den bästa här men man ser ju ändå klart och tydligt att även tonåringar drar på smilbanden när famnen är full av valpar!! Det blir nog en bild till.....
 
Underbart!
 
Nu över till någonting heeelt annat! Jag var och hämtade ena sonen hos en kompis. Kompisen bor på landet och han kör gärna traktor, jobbar lite då och då åt traktens odalmän. Nu har han tydligen under en längre tid närt en längtan att faktiskt äga en egen traktor och till slut - äntligen! - fått råd att köpa en! Vilken lycka! Han vill givetvis visa upp detta stolta motorfordon för alla i sin närhet och i syfte att uppfylla denna sin längtan att visa upp sin stolthet så klev han upp okristligt tidigt (min son och han hade suttit uppe hela natten och spelat X-box) när jag hämtade sonen...
Min son satt och klädde på sig, jag trampade runt och spred moderliga uppmaningar omkring mig i stil med - "Skynda på nu då! Du skulle ju vara färdig halv nio! Vi måste åka!" Kamraten mummlade något, jag hörde inte vad. Denna brist på entusiasm tog han som en ren utmaning, han kravlade sig upp ur sängen och ställde sig huttrande utanför ytterdörren. -"Jag har köpt en traktor sa jag!" Han spände ögonen i mig. "En röd." förtydligade han. "Jag måste ju ha en nu när jag går skogsbrukslinjen" Åsså svarar jag sådär som bara medelålders kärringar utan egen traktor kan, nämligen med ett klämkäckt "Oj! Så kuuul för dig! Ja det är klart att du måste väl ha en traktor om du ska kunna ragga tjejer på den skolan..." Han tittade överseende på mig och höll med mig på den punkten. Sedan kom han på att jag faktiskt inte sett traktorn, ögonen började lysa av stolthet när han nu stod i begrepp att visa denna klenod. -"Den står därinne (han pekade mot ladan) det är den röda med rakt rör. Kolla in där! Den med rakt rör!!" Jag fick fram ett "uhum" medan tankarna virvlade - raka rör på traktorer? - jag såg i gossens ögon att han förstod att jag inte begripit någonting och att han kommit till insikt om att hans goda väns mor var en idiot. Vi gick mot bilen och jag tittade in i ladan, där inne stod två traktorer, en grå och en röd. Han hade ju sagt att den var röd så jag utgick från att just den röda traktorn var den nya, omhuldade. 
 
Några raka rör såg jag inte. Tror jag.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingalill

Roligt att Scilla sköte sig bra.
Kan medela att MSM funka bra på mitt knä.
När du beställer nästa gång kan du ta en MSM till mig.Hälsa hela fam. Åke hälsar ha de bra .
Roligt att läsa de du skriver.

2012-10-10 @ 11:12:48
Postat av: Olga Sandlund

Duktiga flickor vi har!! Scillerillen är kanon! Ja det där med döttrar och morsans klädstil känns igen. Vår dotter, betydligt äldre, än din bor i New York säger numera till mig, citat: "I Like your outfit, mamma". Hav tålamod säger jag bara. Kram Olga och Märta-Mai

2012-10-13 @ 20:36:56
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0