Trendkänslig? 2012-10-04

Jag tycker att det är ganska så trevligt med modets alla växlingar, inte för att jag på något slaviskt vis följer de av köpmännen givna trenderna men just att det blir nytt - att ögat liksom vaknar till - det gillar jag. Vackra spetsar, vågade former, sensuella färger.... Nu är jag inte ensammen om detta intresse utan även min tioåriga dotter har nu börjat spana in hur diverse kändisar plägar klä sig och menar nu att även hon bör framhäva sin kropp på ett liknande sätt. Varje morgon har vi stridigheter med varandra - ska den svarta toppen verkligen glida ner över axeln och visa bh-bandet -  måste man verkligen visa hela magen med en (i mitt tycke) för liten tröja osv... Än så länge avgår jag med segern och dottern försvinner till skolan med ilskna kommentarer hängandes efter sig som ett pärlband. Hon hämnas genom att visa upp varierande grader av avsky inför mina klädselval. Fast det vet vi ju alla att mammor inte är balla å hippa hur de än klär sig.
 
När jag gör mig fin i min rosablommiga klänning - USCH MAMMA! - när jag bär mina blåa jeans och en enkel randig tröja - MEN JAG SKÄMS JU MAMMA! - för att inte tala om när de tajta, gråa jeansen kombineras med vit långskjorta, rosa kavaj med brodyr och de höga svarta lackstövlarna - MEN MAMMA HUR SER DU UUUUT!?
 
Märkligt nog försökte hon smuggla med de svarta stövlarna till skolan dagen därpå.....
 
De var lättare förr. Då tyckte Tintin att klänningar var sött och halmhattar var i hennes värld högsta mode!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Gör ett NYTT försök att kommentera och hoppas på bättre tur att det funkar nu!
Jag vill VERKLIGEN SE DIG Nina i blommig klänning och lack-stövlar vid tillfälle:-). Kan vi ordna ett sånt arrangemang framöver måntro? Hihihi, du är bra roliger du! Kram Scillerillen från mig:-)
Kram Marie

Svar: Blommig klänning och lackstövlar - inga problem!! Bara hojta när du har vägarna förbi så ska jag klä mig så som det anstår en adelsfröken...
Katarina Uggla

2012-10-04 @ 20:36:44
URL: http://mibisans.se
Postat av: Marie Carro

Härlig läsning :=)Härlig dotter du har!! Har ju tre söner o den yngste sonen,13, är väl medveten om vad han ska ha på sig:)Gillar att läsa din blogg, man känner igen sig o man blir glad o ler med hela ansiktet!!
Kramiz Marie C

Svar: Tusen tack för de fina komplimangerna!!
Katarina Uggla

2012-10-05 @ 10:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0