Hen eller Hun eller helt enkelt jag - en Kvinna 2012-09-16

Jaha då är jag väl på gång nu att skriva mitt första inlägg med en medvetet politisk inriktning. Likaså gott det. Jag reagerar så väldigt på denna längtan att bunta ihop oss alla som verkar riva i diverse mediarepresentanter och politiker... De anser på fullaste allvar att jämnställdhetsarbetet skulle gå framåt om man helt enkelt låtsas som om det inte finns olika kön. ???  De får ursäkta men jag - en kvinna - håller inte med! Hälften av världens befolkning består av mitt kön, den andra hälften är av manligt kön. Så är det ordnat sedan tidernas begynnelse törs jag påstå för att underlätta vid själva "överbefolkajorden"-akten. Vi har också fått lite olika kroppsstyrka  eller förmåga att föda barn, olika benägenhet till att bli bofasta, olika grad av aggressivitet.. Allt detta behövs för en lyckad överlevnadsstrategi.
 
Jag är fullt medveten  om att det finns ett fåtal människor som föds med en "naturens nyck"-konstruktion, nämligen den att generna av någon outgrundlig anledning gör personen "tvåkönad" eller en kvinna som föds i en manskropp eller tvärtom. Dessa människor bör ju rimligtvis få bestämma själva om de vill ha en särskild könsbenämning, hen eller hun är mer befogat i dessa samanhang, eller om de känner starkt att de vill gå igenom en operation för att på så vis höra till kvinna- eller mansfacket.
 
Jämnställdhetsarbetet ska drivas på helt andra plan än att bunta ihop oss alla till en enda grå massa!
För mig är jämnställdhet att alla har samma rätt till att få leva sina liv så som de själva vill och dit är det låååångt....
 
 
Mina katter Sammy och Stålis kan måhända anses representera "hen" eller "hun", de är nämligen kastrater...
Här blir det trångt vid frukosten... Låt mig presentera två andra mycket vackra fyrbenta damer som inte känner några behov alls av att tillhöra ett tredje kön, det har de bevisat vid sina löpperioder då de båda helt skamlöst erbjuder sina kroppar till alla hugande spekulanter!!
 
Vackra Ida, mina föräldrars labradortik och Scillas bästis! Åsså snabbt över till just Scilla - visst är hon grann??!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
    

Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Hallå där missat flera blogginlägg på raken. Detta ska inte upprepas för då missar man viktiga komponenter i livet. Grannaste Scillan i landet är hon! Hur går det med kennel-planerna hoppas få höra vidare hur det går om det dyker upp någon hugad hane som direkt passar in i mallen? Skulle faktiskt tro det! Kram TAntolga

2012-09-18 @ 17:59:36
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Marie Carro

Bra skrivet!!!! Håller med till 100%!! Din whippet är bedårande, vilken utstrålning :)
Ska köpa en whippet till våren/sommaren :) Längtar :)
Kramiz Marie C

2012-09-24 @ 11:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0