Lördagskväll hos fam Uggla.... 2012-09-09

... Är väl som i vilken familj som helst tänker jag. Inget annorlunda alls. Fast jag förstår mig själv när jag känner ett starkt behov av sovmorgon på söndagar...Här följer en hyfsat kort och helt sanningsenlig rapport från gårdagens afton!
Följande personligheter fanns på plats i soffan - Douglas (tonåring med STORT behov av ordning o reda), Eddie (oxå tonåring med AD/HD), Tintin (tio år gammal mycket aktiv liten tjej), mor i huset (moi) och hunden Scilla (som faller i komaliknande sömn så fort hon hamnar i soffan). Vi sitter och njuter av "Körslaget".
 
Jag och Douglas uppskattar att sitta lugnt och stilla, kanske prata ett par ord då och då. De andra två pratar oavbrutet... De hinner avhandla så vitt skilda ämnen som Justin Bieber, dinosauriernas fortplantningsförmåga, asteroider, om de ska odla morötter tillsammans nästa år, jultidningsförsäljning, trumset som är bra/dåliga, vilka hundar de ska ha som vuxna, lärare i skolan,  grannens katt, våra katter, kantareller.... Och under hela denna parad av ytterligt viktiga ämnen så utför de gymnastiska övningar av olika svårighetsgrader framför tv:n... Rätt var det är så kastar sig Tintin på balkongdörren, öppnar den och springer barfota ut i regnet för att klappa grannens valp. Väl inne igen ramlar hon ihop på golvet och deklarerar att det måste dammsugas. Eddie har under tiden imiterat en trumslagare med storhetsvansinne och mitt i en intensiv tolkning av en trummvirvel så slänger han ur sig frågan "-Douglas, tycker du att bregott luktar konstigt?"
 
Helt normal lördagskväll. Ni är varmt välkomna att dela den med oss.
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Hahaha, ni är för härliga i familjen:-). Nospuss till Scilla från mig, mamma Tikka och syster Sara:-). Kram kram Marie

2012-09-09 @ 14:01:26
URL: http://mibisans.se
Postat av: Marie Carro

Nu hittade jag kommentera knappen :) Händer saker hos er o jag ler med hela ansiktet när jag läser :)
Härlig bild på sonen o Scilla <3
Kramiz Marie C

2012-09-11 @ 21:34:00
Postat av: Ingalill

Va ni har de mysigt.Roligt att läsa allt som händer rut dig och dina barn och djuren.Kram till er alla från Hållsta

2012-09-15 @ 18:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0