Världens vackraste.... 2013-07-19

... har jag många av! Tänk så lyckligt lottad jag är ändå! Världens vackraste barn, världens vackraste farmor, världens vackraste hund och världens vackraste katter... Fast nu har allt det vackra reducerats en aning. Min underbara farmor finns nu inte längre här på jorden. Hon fick ett långt och innehållsrikt liv med många skratt och jag har många fina minnen kvar! Det har passerat flera månader sedan hon gick bort men det är ändå så att hon fattas mig.
 
Två av världens vackraste katter har blivit en. Fina Sammy - min lilla kattpoet - har fått somna in. Hans epilepsi blev värre och värre, till slut blev han aggressiv under ett anfall och bet min dotter. Tyvärr är det så att en del katter kan bli mycket aggresiva under anfallen, de ligger inte och krampar utan kan springa omkring under tiden. Eftersom Sammy var en mycket stor och stark katt så skulle han kunnat skada någon av oss eller grannarna svårt... Ni kanske undrar över medicinering? Just den biten är knepig med katter, de måste bli innekatter för all framtid då medicinen gör att de förlorar reaktionsförmågan - de flyttar sig inte för bilar, hundar eller tåg...Och våran Sammy hade aldrig accepterat att bli innekatt! Plus att hans epilepsi var för svår, han hade många anfall per dag, så i samråd med veterinären fattades detta tunga beslut.
 
Vi begravde Sammy på en av hans favoritplatser i skogen i Hälleforsnäs, där har vi gått många promenader tillsammans och jag tyckte nog att man kunde höra honom springa på stigen! Jag trodde det var Scilla som kom springandes så jag vände mig om vid flera tillfällen men där var tomt! 
 
 
Kvar finns resten av flocken och vi känner oss liksom lite halva...
 
Favoritplatsen när vi bodde i Hälleforsnäs. Visst är han fin!?
 
Lite hängig Sammy tidigare i vintras. Han har just varit hos veterinären och tagit prover, han är lite rakad på ena benet.
 
Någon där??
 
Måste hålla koll på kungariket..
 
I bästa sommarkostymen bara någon vecka innan han fick somna in.
 
Här är den numera enda katten i hemmet - Stålis. Det märks att han saknar sin bror!
 
 
Världens vackraste hund och världens vackraste dotter..
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Allra vackraste bloggarsyster! Så tråkigt att Sammy skulle bli sjuk och få sluta sitt vackra kattliv i en så jobbig sjukdom. Visst blir det tomt när de kära går över till andra sidan som vi inte vet något om. Härlig bild på allra vackraste dottern och hunden Scilla! Kram Tanten Olga

2013-07-31 @ 22:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0